Study: Prematurely born babies feel pain

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.552

Study: Prematurely born babies feel pain

Prematurely born babies do, indeed, feel pain, say researchers at University College London.

Lees meer...

Bron: Physics Org

The latest physics and technology news

Berichten: 37

Re: Study: Prematurely born babies feel pain

Dit maakt het weer zekerder dat ook ongeboren babies pijn voelen en daarmee wordt abortus feitelijk weer iets onacceptabeler.
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on Earth as much as the evolution to a vegetarian diet.

***Albert Einstein***

Berichten: 74

Re: Study: Prematurely born babies feel pain

Beetje vreemde conclusie... Kun je een argument erbij posten ?

Berichten: 37

Re: Study: Prematurely born babies feel pain

Ik was iets te kort door de bocht.

Het is nog onderwerp van onderzoek in welk stadium van ontwikkeling foetussen prikkels van buitenaf beginnen waar te nemen/pijn beginnen te voelen. Dit is vanzelfsprekend iets om in acht te nemen bij abortus.

Deze te vroeg geboren babies is misschien een iets ander onderwerp, aangezien het vermoedelijk gaat om babies die geboren worden ruim na het stadium waarin abortus nog toegestaan is.

Mijn punt is: waarom gaat men eigenlijk zo makkelijk over de bedenking heen dat een foetus wel eens pijn zou kunnen lijden bij abortus? Men zegt: de foetus bevindt zich in een toestand van halfslaap en kan daarom geen pijn ervaren, maar ondertussen is algemeen aangenomen dat tussen 23 en 28 weken een foetus in de baarmoeder pijnprikkels kan ervaren en is er geen enkel bewijs dat dat niet eerder zou kunnen.

Vrouwen die abortus ondergaan denken veelal dat de foetus nog geen pijn kan voelen. Ze worden niet geinformeerd dat dat onbekend is en dat babies vanaf 23 weken zeker pijn kunnen voelen.

Dit vind ik een slechte zaak.
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on Earth as much as the evolution to a vegetarian diet.

***Albert Einstein***

Berichten: 74

Re: Study: Prematurely born babies feel pain

Is deze pijn vergelijkbaar met de menselijke pijn de wij kennen? Valt dat wel onder dezelfde noemer? De pijn die een muis ervaart in een muizenval heet ook pijn, maar dat hoeft niet per definitie te lijken op menselijke pijnen.

Berichten: 37

Re: Study: Prematurely born babies feel pain

Een pasgeboren baby is slechts iets ouder dan een foetus. Vind je een schreeuwende baby die een wond oploopt aanvaarbaar pijn lijden omdat de baby nog niet bewust is en niet begrijpt wat pijn is?

Het is je eigen vlees en bloed, je nageslacht. Dat moet je volgens mij uit principe gelijk behandelen als jezelf. Waarom vind men een baby pas een mens als hij geboren is????????????? Veel Nederlanders beseffen volgens mij niet hoe makkelijk ze denken over deze zaak. Te nuchter, te klinisch. Is het niet waardevol genoeg om met zeer veel respect te behandelen, zoveel respect als praktisch mogelijk is. Dat maakt volgens mij allerlei argumenten voor abortus ondergeschikt.

Maar wie ben ik? Geen freak in ieder geval, geen religioso. Gewoon een weldenkend mens.
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on Earth as much as the evolution to a vegetarian diet.

***Albert Einstein***

Reageer