Verwijderen inktvlekken

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 18

Verwijderen inktvlekken

Weet iemand misschien ook hoe ik een pennenstreep (balpen) uit een leren stoel kan halen?

Berichten: 1.379

Re: Verwijderen inktvlekken

Mijn ervaring is dat je ballpointinkt nog het snelste met spiritus uit allerlei materialen kunt verwijderen kunt verwijderen. En als je met spiritus niet meer verder komt kun je overgaan op een warm sopje met een wolwasmiddel. Geen chemische ontkleuringsreakties uitproberen. Want dan ontkleur je het leer ook. hzeil.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Verwijderen inktvlekken

de ervaring leert mij dat spiritus lelijke vlekken kan veroozaken op leer. Probeer dit dus eerst uit op een niet goed zichtbaar stukje leer voordat je verder gaat.

Aanstippen met de juiste kleur schoensmeer wil soms ook nog wel eens helpen. Zelfde geld hiervoor: controleer eerst of het wel de juiste kleur is op een niet goed zichtbaar stukje leer.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 219

Re: Verwijderen inktvlekken

Euhm, ik heb ooit voorgehad dat er een balpen was uitgelopen in mijn jeans... in België kan je de zogenaamde "D'etach tout" flesjes kopen (speciaal met balpen!!) dit kan je kopen bij Di, ik ga ervan uit dat ze dat in Nederland ook verkopen in de Da of dergelijke... normaal gezien veroorzaakt dit geen vlekken achteraf (speciaal product), maar lees best toch maar goed de achterkant !!

(ps sorry als ik reclame heb gemaakt :roll: )

Reageer