[natuurkunde] dichtheid sneeuw / dimensies ski

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 26

[natuurkunde] dichtheid sneeuw / dimensies ski

ik ben met een project bezig waarbij ik een ski moet maken. deze ski is mag alleen neit langer zijn dan een halve meter. Wat ik me nu dus afvroeg hoe ik zoiets nou kan berekenen. mijn doel gaat wel naar redelijk harde sneeuw zoals op een ski piste.

de lengte en breedte van de skie wordt bepaald door, de dichtheid van het sneeuw en de massa die op de skie staat.

wat ik dus wil is dat de ski zo min mogelijk weerstand heeft, maar dat de breedte ook small is.

heeft er iemand enkele ideeen hoe ik dit kan berekenen en testen, ik woon niet in de buurt van sneeuw maar msichien weet iemand ook nog een ander stof die vergelijkbaar is met sneeuw.

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: [natuurkunde] dichtheid sneeuw / dimensies ski

Moderne natuurkunde?

Anyway, dit is volgens mij echt testwerk. Je moet een balans zien te vinden tussen de maat en de druk per cm2. Maar of daar formules voor zijn...ik denk het eigenlijk niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [natuurkunde] dichtheid sneeuw / dimensies ski

Moderne natuurkunde?  


Daarom is dit draadje nu dus ook verplaatst. De dichtheid van een vers geprepareerde piste kan heel erg verschillen. Persoonlijk vind ik een beetje ijsige piste wel leuk. Tevens vraag ik me af wat de dichtheid van invloed is de ski (zeker als je het gewicht van de skieer niet weet), de wrijvingscoefficient lijkt me een veel interessantere factor om te onderzoeken. Dit is niet goed theoretisch te benaderen, daarvoor zijn er gewoon te veel variabelen met teveel onbekenden. Dit moet dan ook praktisch worden bepaald.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer