Anillo Astronomica

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Anillo Astronomica

Na lange afwezigheid weer een vraagje,

Ik ben dol op instrumenten die men vroeger gebruikte, nu heb ik mij in de laatste grote vakantie dit aangeschaft, maar ik heb geen flauw idee waar het voor dient, de handleiding (die in het spaans was en ik dus nie begreep) vind ik niet meer.

Is er iemand die mij kan helpen?

hier een foto:

Afbeelding
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Anillo Astronomica

Het lijkt me haast een hulpmiddel om je plaats te bepalen op zee ofzo.

Kun je eens vertellen wat er precies op de linkerhelft van de buitenste boog staat? En hoe je er aan komt? Heb je daar nog een bijpassend verhaal bij gekregen?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Anillo Astronomica

Op de buitenste boog aan de linkerkant staan stadsnamen met een graad achter.

Zurich moet nog leesbaar zijn, maar Amsterdam en Bruselas staan er ook op. Zoals ik al zij zat er een klein boekje bij, maar ik kon het niet vertalen en ben het kwijtgeraakt.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Anillo Astronomica

helpt dit ?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Anillo Astronomica

Zurich kon ik nog lezen ja. Daarnet zat ik achter een gare laptop waardoor ik de rest niet kon lezen. Nu zie ik inderdaad ook Wenen en Parijs erop staan, met het aantal graden.

Ik gok haast dat het een soort staande sextant is oid.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Anillo Astronomica

Na eens een vluchtige blik geworpen te hebben op die link van skywatcher begin ik te denken dat het ofwel een zonnewijzer is ofwel zoals ger zegt een instrument om je plaats te bepalen, nu nog weten hoe ik het moet gebruiken en ik ben er...
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Reageer