Tips van Prof. 't Hooft

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 742

Tips van Prof. 't Hooft

It so often happens that I receive mail - well-intended but totally useless - by amateur physicists who believe to have solved the world. They believe this, only because they understand totally nothing about the real way  problems are solved in Modern Physics. If you really want to contribute to our theoretical understanding of physical laws - and it is an exciting experience if you succeed! - there are many things you need to know.


Wat je best leert voor je een eigen theorie ontwikkelt over het heelal, de zwaartekracht, de snelheid van het licht of het gebrek daaraan: http://www.phys.uu.nl/~thooft/theorist.html
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Tips van Prof. 't Hooft

Deze prachtige website van Prof. 't Hooft verdiend beter dan omringt te worden door 'theorie-in-ontwikkeling'. Daarom gaat hij naar de Natuurkunde sectie van het forum. :shock:
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Tips van Prof. 't Hooft

Tja, ik had 'em daar gezet voor mensen die dachten de nieuwe einstein te zijn een klein beetje met beide voeten weer op de grond te brengen. Maar hier staat hij ook wel goed!
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Tips van Prof. 't Hooft

Zolang sommige van die mensen daar niet eens willen geloven dat 1+1=2, denk ik dat dit soort tips niet aan hun besteed zullen zijn. Voor mensen die serieus in natuurkunde geinteresseerd zijn is deze website een zeer waardevolle bron van informatie. Daarom dacht ik dat hij hier beter op zijn plek zou zijn. Maar ik zal een link naar deze website in mijn permanente aankondeging plaatsen, dan staat hij op beide plaatsen.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Re: Tips van Prof. 't Hooft

Verander alstublieft even de topic titel van "Tips van Prof. t'Hooft" in "Tips van Prof. 't Hooft".

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Tips van Prof. 't Hooft

Mea Culpa :shock:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Tips van Prof. 't Hooft

Keigoed initiatief dit van die professor :shock:

Reageer