[Magnetisme] Een sterk magnetisch veld in een stalen pijp

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

[Magnetisme] Een sterk magnetisch veld in een stalen pijp

Beste forumers,

Wie kan me helpen aan de theorie hoe ik een maximaal sterk magnetisch veld binnenin een dikwandige stalen pijp van 3" inch kan maken. Ik wil een soort deeltjesvanger maken. Het moet met permanente magneten gebeuren. Natuurlijk zal verzadiging van het magnetisme optreden in het staal, maar wat gebeurt er als de magneet sterker is dan het verzadigingsveld? De mageneten moeten aan de buitenzijde van de pijp worden geplaatst, het mag niet binnen in de pijp.

Gebruikersavatar
Berichten: 429

Re: [Magnetisme] Een sterk magnetisch veld in een stalen pijp

Komen de magneten aan beide uiteinden ?

Berichten: 2

Re: [Magnetisme] Een sterk magnetisch veld in een stalen pijp

datadump schreef:Beste forumers,

Wie kan me helpen aan de theorie hoe ik een maximaal sterk magnetisch veld binnenin een dikwandige stalen pijp van 3" inch kan maken. Ik wil een soort deeltjesvanger maken. Het moet met permanente magneten gebeuren. Natuurlijk zal verzadiging van het magnetisme optreden in het staal, maar wat gebeurt er als de magneet sterker is dan het verzadigingsveld? De mageneten moeten aan de buitenzijde van de pijp worden geplaatst, het mag niet binnen in de pijp.
Ik bedoel met de buitenzijde dat ze op de diameter van de pijp als een circel moeten worden geplaatst.

Gebruikersavatar
Berichten: 429

Re: [Magnetisme] Een sterk magnetisch veld in een stalen pijp

De omschrijving die je geeft is niet erg duidelijk.

Als je bedoelt dat de magneten aan de buitenkant van de metalen pijp/buis in een vlak, loodrecht op de lengte richting van de buis, rondom monteert, verwacht je dan dat er een magnetische veld binnen in de buis wordt opgewekt ?

Berichten: 103

Re: [Magnetisme] Een sterk magnetisch veld in een stalen pijp

Ola, ben nieuw hier en bla blaaa blszzrrr....

kijk eens hier -->

http://www.coolmagnetman.com/maggallery.htm

waarom neem je iet een glazen of plastic pijp ??? anders komt er namelijk pas een veld binnen de pijp nadat de deze in verzadiging is gegaan ...

Berichten: 15

Re: [Magnetisme] Een sterk magnetisch veld in een stalen pijp

Er zijn toch ook buis magneten? is het probleem dan niet opgelost? je zal de binnenkant dan kunnen isoleren, als dat nodig is.
Free energie is bad for the goverment, but good for us!

Reageer