Sigarettenaansteker installeren

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Sigarettenaansteker installeren

Hey,

Kan iemand me uitleggen hoe ik het best een sigarettenaansteker kan aansluiten in mijn auto. Ik ben een leek op het gebied van electriciteit maar als het op een eenvoudige manier kan wil ik wel een poging wagen. Ik heb een oude golf 2 Diesel van '89 en die heeft geen sigarettenaansteker. Ik heb dit nodig om mijn pda die ik als gps gebruik van voeding te voorzien. Vorige week heb ik in een sigarettenaansteker gekocht. In de verpakking zat: een sigarettenaansteker, een omhulsel om de aansteker in te steken, een klein rood draadje (10cm) met aan de ene zijde een soor vork (een soort haakje) en aan de andere zijde een soort gleufje om een andere draad in te stoppen. Ik weet dat links in mijn auto onder het stuur een zekeringkast te vinden is. Daar heb ik zekeringen waar een 12 opstaat. Ik weet niet of deze informatie relevant is. Het is een 12volt sigarettenlader. Hoe installeer ik deze het best? Rechtstreeks via de batterij? Op een andere manier? Kan iemand me een gedetailleerde beschrijving geven zodat ik zelf aan de slag kan?

Indien mijn uitleg niet begrijpelijk is wil ik gerust nog een poging wagen :roll:

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Sigarettenaansteker installeren

Ik zou om te beginnen eens in de handleiding van de auto opzoeken waar al die zekeringen voor dienen, en hem zeker nergens zomaar bij aansluiten. Overigens zal er voor een extra zekering in die zekeringsdoos best wel plaats zijn, zodat je hem een eigen zekering kan geven.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Sigarettenaansteker installeren

Het is een tweedehandswagen die ik in december gekocht heb, helaas kreeg ik er geen boekje bij.

Ik heb zo een paar zekeringen liggen thuis, heb er een paar kapot gemaakt toen ik de radio installeerde :roll: Een garagiste heeft me er gratis een paar gegeven. Stel dat ik er zo een nieuwe zekering in plug, dan moet ik ergens achteraan die zekeringkast een draadje van die nieuwe zekering plaatsen en die naar het interieur van de wagen loodsen zodat ik het in mijn aansteker kan plaatsen?

Ik besef wel dat dit waarschijnlijk kinderspel is voor mensen met electriciteit ervaring maar mijn ervaring is 0%. Toch ben ik bereidwillig om het te leren!

Reageer