[Nederlands] Gaia

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 32

[Nederlands] Gaia

Wij moeten op het school een debat houden of Gaia moet verboden worden of niet?

Wat is jullie mening hierover? En welke argumenten kunnen jullie geven?
E=MC2

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Nederlands] Gaia

Welk Gaia bedoel je?

de grieks mythologische oermoeder? (lijkt me sterk)

dieren-rechten organisatie? (lijkt me wel wat logischer)

De aarde? (niet echt nuttig om de aarde te verbieden)

oud merk van motorfietsen? (lijkt me ook sterk)

Ik neem dus aan dat je deze dieren rechten organisatie bedoeld?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 272

Re: [Nederlands] Gaia

Dat lijkt me een onzinnig debat. Waarom zou je dierenrechtenorganisaties verbieden?
I love those who can smile in trouble, who can gather strength from distress, and grow brave by reflection. 'Tis the business of little minds to shrink, but they whose heart is firm, and whose conscience approves their conduct, will pursue their principles unto death.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Nederlands] Gaia

Dat lijkt me een onzinnig debat. Waarom zou je dierenrechtenorganisaties verbieden?


omdat het verbieden van een specifiek merk motorfietsen helemaal kant nog wal raakt?

nee, nu serieus. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen voorstanders zijn om sommige dierenrechten organisaties te verbieden. Persoonlijk moet ik dan als eerste aan greenpeace denken. Deze mensen worden bij protesten regelmatig opgepakt. Als iemand daarom van greenpeace af zou willen, dan kan ik me dat wel voorstellen. Dat wil zeker niet zeggen dat ik het met die mensen eens zou zijn, dat is weer een andere verhaal.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 32

Re: [Nederlands] Gaia

Het gaat inderdaad over Gaia de dierenrechtenorganisatie, maar we mochten ook gelijksoortige groepen nemen als PeTa, ALF en greenpeace.

En helaas ik moet de moeilijkere pro (pro-afschaffen) kant verdedigen :roll:

Maar, swat, wat ik al gevonden heb is dat dieren geen rechten verdienen omdat ze geen plichten kunnen dragen, maar dat we wel verantwoordelijk moeten zijn voor hen.

In de praktijk zou dit betekenen dat we blijven vlees eten en proefdieren gebreuken, maar dit op een ethische en pijnloze manier.

Ik dacht ook om de (soms niet echt democratische en wettelijke) acties van Gaia aan te vallen (vastketenen, kerncentrales binnendringen,...)

Ten derde de schade aan de economie (idd wel een zwak argument :P ) maar ook aan gezondheidszorg.

Maar ook belangrijk het speciësme waarop Dierenrechtenorganisaties hun strijd op basseren teniet te doen a.d.h.v. Darwin.

Ook de organisatie (geldklopperij, slechte organisaties, ...) aan te klagen zou ik de discussie kunnen winnen.

Misschien zeker even vermelden dat ik niet voor mijn stelling ben, maar een opdracht is een opdracht al geloof ik om eerlijk te zijn ook eerder in dierenwelzijn dan in dierenrechten.
E=MC2

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: [Nederlands] Gaia

Persoonlijk moet ik dan als eerste aan greenpeace denken.
Ik zou dan eerder aan het ALF denken.

Die mensen van greenpeace worden (gewoonlijk) administratief aangehouden,wat bij andere protesten ook niet ongewoon is.

Het ALF staat daarentegen bekend om andermans eigendom te beschadigen en (uitheemse) dieren op ongeoorloofde manier te bevrijden.

Gebruikersavatar
Berichten: 26

Re: [Nederlands] Gaia

Het nadeel van Greenpeace (en een hoop soortgelijke organisaties) vind ik zelf dat er te vaak mensen staan te protesteren die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn. Mooi voorbeeld hierin is nog steeds een greepeace demonstrant op het nieuws. Ze hadden een elekticiteitscentrale bezet. Deze demonstrant was hard aan het beweren tegen giftige CO2 uitstoot te zijn. Eehm sinds wanneer is CO2 giftig. En zo zijn er denk ik nog tal van voorbeelden te noemen waarin de volgelingen van een bepaalde organisatie niet helemaal weten waar ze mee bezig zijn en de organisaties die er achter zitten de boel slechts lopen op te jutten. Neem die reclame's van dierproef vrij met die pentahexol in een hond zijn neus. Die slaan helemaal nergens op. Maar de mensen die er achteraan lopen gaan wel laboranten bedreigen.

Maar ja dit is mijn mening en zo denkt iedereen er weer anders over...
The fantastic world of microbiology

Reageer