MP3-joe

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

MP3-joe

Ik weet niet in hoever de nederlanders hiervan op de hoogte zijn, maar ik ben overtuigd dat practisch elke belg wel joe kan kennen, die jongen die vorige week is doodgestoken in een station voor zijn mp3-speler.

Ik vind dit allemaal zeer erg en ik vind helemaal niet kunnen, niemand zou er ook maar mogen aan denken om dat te doen.

Maar ik vind dat de mensen er een beetje in overdrijven, ze creeren en een hele psychose rond. Worden we op den duur niet allemaal bang gemaakt hierdoor?

En als je enkele praatprogramma's volgt hoor je niets anders meer dan politiekers die ervoer aan het praten zijn, dat het niet zou mogen.

Nogmaals, ik vind dit super erg, maar ik vind dat de mensen hier zwaar in overdrijven.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: MP3-joe

Ik snap niet hoe je voor een stomme mp3 speler iemand van zijn leven beroofd. Dat de "noord Afrikanen" iets willen jatten had ik wel verwacht, maar geef hem dan gewoon een mep dan heb je die mp3 speler toch ook...

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: MP3-joe

Er zijn inderdaad al eerder mensen doodgestoken door dieven. In Nederland zijn steekpartijen ook niets nieuws. Belgie is ook geen dorp meer, en in een stad gebeuren er deze dingen.

Maar het is de denkbeeldige druppel op de gloeiende plaat neem ik aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: MP3-joe

Inderdaad, steekpartijen om iets kleins zijn (helaas) niets nieuws. Het is iets van alle tijden. Zelfs in de middeleeuwen en in de oudheid werden mensen om niets vermoord. Wat dat betreft is dit niets bijzonders.

Ik denk dat het vooral wordt uitvergroot omdat het (voor zover ik de berichtgeving heb ontvangen) gaat om een marokkaan en dat om polarisatie te voorkomen er veel gesusd wordt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: MP3-joe

Dat de "noord Afrikanen" iets willen jatten had ik wel verwacht, ...


Hoe noemen we dat weer ?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: MP3-joe

Ik vind ook dat je vrij rasistisch overkomt Rov, misschien was dit niet de bedoeling maar ik ervaar het toch zo. Misschien ook beter er onmiddellijk even bij vermelden dat de eerste die joe holp ook een "noord Afrikaan" was.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: MP3-joe

Ik kom uit een klein stadje waar het best vol zit met noord - Afrikanen en ik denk dat iedereen die langs zo'n groepje, dat altijd op dezelfde plek staat, langskomt zich niet echt op zijn gemak voelt. Je doet niets maar waag het te kijken en je hebt een mooie waslijst nieuwe scheldwoorden, doe je wat terug dan wordt je onmiddellijk gebombardeerd tot lokale racist nummer 1.

Ik ben geen racist, zeker niet, maar het valt me wel op dat zei die het liefst aanvaard willen worden in België er het minst voor doen, en dat zei die dat vlugst iemand een racist noemen, meestal zelf een grote dat label verdient.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: MP3-joe

Dat onbehaaglijke gevoel van Rov krijg ik ook als ik langs een groepje bolanke kortgeschoren jongeren met legerkistjes aan hun voeten en jassen van dat bekende Engelse merk loop. Ik denk dat een groepje (Noord-Afrikaans of autochtoons) zich stierlijk vervelende jongeren hoe dan ook bedreigend overkomt. En we danken het aan onszelf dat Achmed's sollicitatiebrief sneller onderaan de stapel komt te liggen dan die van Dirk, en dat er dus meer Achmed's dan Dirken zijn die zich stierlijk vervelen.

We mogen eigenlijk heel blij zijn dat uit de statistieken blijkt dat het met die criminaliteit onder (niet 100%-) autochtonen reuze meevalt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: MP3-joe

Maar hoe komt het dat jullie nederlanders hier zo veel over vertellen? Ik ben hier voor zover ik weet de enige belg in dit onderwerp (over Rov ben ik niet heel zeker, er bestaan in beide landen een Limburg) Gebeurt zo een geweld dan zo vaak bij jullie of weten jullie ook over joe?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 108

Re: MP3-joe

Inderdaad, steekpartijen om iets kleins zijn (helaas) niets nieuws. Het is iets van alle tijden. Zelfs in de middeleeuwen en in de oudheid werden mensen om niets vermoord. Wat dat betreft is dit niets bijzonders.
Dat is wel erg cultuurrelativistisch. Dat het in de middeleeuwen gevaarlijk was, is volstrekt irrelevant. Interessanter is, of het veiliger was 50 jaar geleden. Of welk delen van de bevolking voor overgrote deel van de criminaliteit zorgen.

In plaatst van dat weg te relativeren, of te zeggen, is het beter er rationeel na te kijken.

Mensen zijn denk ik ook boos, door de relativisme en (botweg) ontkenningen van machthebbers, politici van voorgaande jaren.
(-% Twistedmind %-)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: MP3-joe

Mensen zijn denk ik ook boos, door de relativisme en (botweg) ontkenningen van machthebbers, politici van voorgaande jaren.
Ik weet niet wat je bedoelt met "relativisme" maar ik denk dat je dit geval, hoe triest ook, inderdaad zult moeten relativeren, want het is gelukkig geen algemeen beeld, eerder een uitzondering. Joh, die vent die Joe doodstak voor zijn MP3-tje is gewoon een mafkeutel. Wat politici daarover zeggen is iets om al helemaal niet naar te luisteren, want helaas kun je mafkeutels niet bij wet verbieden, laat staan voorkomen dat ze bestaan. Dus ook die politici van voorgaande jaren hebben daar niets mee vandoen. Politici zouden een wet kunnen aannemen om alle Noord-Afrikanen te deporteren (en de Vlaams-Belangers schreeuwen daar nu wel om denk ik) , om dan een paar jaar later met een autochtoon Vlaamse mafkeutel in hun maag te zitten die een andere Joe met een messteek van zijn MP3-tje ontdoet. (om over een autochtoon-Waalse mafkeutel te spreken Dutroux ik durf het haast niet op te schrijven, en trouwens, ook in Nederland hebben we een stapeltje mafkeutels rondlopen van allerlei komaf)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 108

Re: MP3-joe

Die mensen die de jongen dood hadden gestoken zijn geen mafkeutels, het zijn gewetenloze criminelen. Als ze gepakt worden verdienen ze geen enkel medelijden of begrip hoe slecht zogenaamd hun jeugd ook zo moeten zijn.

Zo'n daad onder de noemer 'mafkeutels' zetten is al vorm van relativsme waar ik absoluut niet tegen kan.
(-% Twistedmind %-)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: MP3-joe

Een crimineel denkt na, en beseft dat een MP3-tje niet opweegt tegen het risico van levenslang. De betrokkene was dus geen crimineel, maar een mafkeutel. En dat is geen relativisme, maar pragmatisme. Dat we de mafkeutel beter maar heel lang op kunnen bergen voordat hij nog eens zoiets doet is een zaak waar ik het van harte mee eens ben overigens.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: MP3-joe

Rov schreef:Ik kom uit een klein stadje waar het best vol zit met noord - Afrikanen en ik denk dat iedereen die langs zo'n groepje, dat altijd op dezelfde plek staat, langskomt zich niet echt op zijn gemak voelt. Je doet niets maar waag het te kijken en je hebt een mooie waslijst nieuwe scheldwoorden, doe je wat terug dan wordt je onmiddellijk gebombardeerd tot lokale racist nummer 1.  

Ik ben geen racist, zeker niet, maar het valt me wel op dat zei die het liefst aanvaard willen worden in België er het minst voor doen, en dat zei die dat vlugst iemand een racist noemen, meestal zelf een grote dat label verdient.


Geloof me, 99 % van hen zijn niks waard, je bent toch ook een man? Dus nooit schrik hebben, en als ze kijken kijk terug.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: MP3-joe

Geloof me, 99 % van hen zijn niks waard, je bent toch ook een man? Dus nooit schrik hebben, en als ze kijken kijk terug.
Schrik zeker niet, ze roepen alleen maar dingen, ik verplaats me toch overal per fiets dus ze mogen probeer achter me aan te lopen :roll: ... Ze staan niet echt te wachten op iemand, ik denk dat die plek gewoon hun ontmoetingsplekje is, want altijd staat erwel een klein legertje bijeen en hoor je ze 20 meter verder nog.

Jammer dat de meesten van hen school opgeven na 18 en vaak als op jonge leeftijd bezig zijn met "ongure" praktijken...

@ Made in Flanders, ik ben dus van Belgisch Limburg, gelukkig kan ik dat goed verbergen omdat ik sneller typ als praat :wink:.

Reageer