Wereld radioactief door atoombommen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

Wereld radioactief door atoombommen

Stel, je ben in staat om de aarde volledig radioactief te maken door middel van atoombommen.

Hoe ziet de toekomst er dan uit voor de aarde?

Zullen er naar verloop van tijd terug planten beginnen te groeien? En na hoe lang?

Mieren, kakkerlaken en scorpioenen zouden dit normaal moeten overleven, betekent dit dan dat er één of andere insect de plaats van de mens overneemt?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Wereld radioactief door atoombommen

de aarde is al radioactief: oa door de vele gesteenten, planten nemen radioactief koolstof op, ...

als je naar de ardennen gaat kom je in "radioactiever gebied"...
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 10

Re: Wereld radioactief door atoombommen

De dieren die te veel radioactiviteit binnen krijgen (alfa-straling) zullen sterven door ionisatie van de atomen in hun lijf.

gama en beta straling zijn denk ik niet zo ioniserend, hoewel in grote hoeveelheden hebben ze een ioniserende kracht (zonder inname, gewone bestraling dus)...

Bij vele dieren zullen de geslachts cellen muteren waardoor er een varieteit aan gemuteerde nakomelijken zal ontstaan, weinig daarvan zullen echt levens vatbaar zijn. Maar ik geloof er wel in dat enkelen van de gemuteerde nakomelingen beter resistent zullen zijn tegen radioactiviteit... (hoewel ik niet direct zie hoe je het ioniserend effect kan tegen gaan..?)

En andere mogelijkheid is dat de mens voor enkele jaren onder de grond kruipt tot er een paar halverings tijden voorbij zijn. :-)

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Wereld radioactief door atoombommen

Gammastraling laat volgens mij in principe wel je celwand uit mekaar vallen, waardoor je niet meer in staat bent water in je lichaam te houden en uitdroogt :shock: Dus naast de ioniserende alfastraling is de gammastraling wel degelijk schadelijk, zelf op korte termijn.

Reageer