[computer] Programma maken

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 135

[computer] Programma maken

Ik heb 8.000 technische woorden verzameld en eng + duit vertaling erbij gezet. dat wil ik graag in een programma zetten. bijvoorbeeld ABC woordenboek. als je het programma opstart dat je kan kiezen bij NL-ENG en open je weer dat subprogramma...

je typt woord in en hij zoekt het op... het moet helemaal niet zo mooi zijn, als ik het maar zo kan opzoeken... met welke programma of taal kan ik dat beste maken, ik heb beetje kennis met C...is er nog wat simpels???

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: [computer] Programma maken

Delphi of misschien Pascal?
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 135

Re: [computer] Programma maken

is dat makkelijk?

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: [computer] Programma maken

Delphi is makkelijker dan Pascal, ongeveer gelijk of iets hoger dan C
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 135

Re: [computer] Programma maken

hm... ik hoop het ik ga gelijk kijken of ik iets kan, ik ben geen liefhebber van prg talen maar ik wil wel wat meer van weten...

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: [computer] Programma maken

Delphi is een programmeeromgeving waarin je in (een object-georiënteerde variant van) Pascal kunt programmeren.

Het kan ook met Borland C++ Builder in C/C++ (die overigens ook Pascal kan, Builder slikt beide). Persoonlijk vind ik C/C++ een veel fijnere taal dan Pascal, maar da's misschien een kwestie van smaak.

Zowel Builder als Delphi zijn naast een compiler ook een interface-inelkaar-sleep-omgeving, als je goed kunt programmeren sleep je zo'n programma als jij bedoelt zo in elkaar.

Met VisualBasic moet het ook geen probleem zijn. Als je nog nooit hebt geprogrammeerd is Basic misschien iets toegankelijker dan Pascal of C++. Voor alledrie zijn in ieder geval enorm veel resources, informatie, voorbeelden, enz. te vinden op internet.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 135

Re: [computer] Programma maken

yah, ik had gehoord dat inderdaad Visual Basic best een makkelijk programma is, werktuigbouw gebruiken het vooral...omdat het gebruiksvriendlijk is...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: [computer] Programma maken

Ondersteund VB databases dan?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 866

Re: [computer] Programma maken

Is excell ook niet geschikt? Omdat dit zowat het enige programma is dat ik goed ken zou ik het daar zeker mee proberen

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [computer] Programma maken

Excel lijkt me inderdaad ook makkelijk, als je het goedkoop wil openoffice base gaan (net als excel maar dan gratis)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: [computer] Programma maken

Ondersteund VB databases dan?
jep...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 39

Re: [computer] Programma maken

ik zou zeggen, zet de woordenlijst in Excel en maak een macro om een woord op te zoeken.

Berichten: 866

Re: [computer] Programma maken

@ sdk Vr Mei 05, 2006 12:08 pm stond er : " zet de woordenlijst in Excel en maak een macro om een woord op te zoeken. "

Waarom zou je een makro maken ? Excell heeft toch al een ingebouwde zoek functie!

Overigens bedankt , dat je ook vindt dat met Excell die woordenlijsten heel gemakkelijk te behandelen zijn :roll:

Berichten: 10

Re: [computer] Programma maken

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar voor dit soort dingen kan je het beste een databeesje maken en dat komt in de praktijk neer op Access.(helaas weer Microsoft natuurlijk)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: [computer] Programma maken

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar voor dit soort dingen kan je het beste een databeesje maken en dat komt in de praktijk neer op Access.(helaas weer Microsoft natuurlijk)
Er zijn genoeg en betere databases die niet door Microsoft gemaakt zijn. Wat dacht je bijvoorbeeld van de database die dit forum gebruikt?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer