Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 510

Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

Hey mensen

wat denken jullie, hoeveel procent van de totale Natuurkunde zal op dit moment "ontdekt" zijn?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes Kasper

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

Ik denk niet dat deze vraag beantwoordbaar is:als men weet hoeveel natuurkunde er in totaal is, dat weet men het bestaan er vanaf en is het dus ontdekt.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 10

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

Ik geloof dat dat het hele idee achter de poll is 8) , hoeveel GOK je dat we momenteel weten? :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

Ik kies minder dan 1%, omdat er volgens mij geen grens zit aan wat er te ontdekken valt. Het lijkt me onmogelijk dat we op een gegeven moment een verzameling natuurkundige modellen hebben die álles verklaart, zonder dat we dan nog met verdere vragen zitten zoals waar het allemaal vandaan komt.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

Ik sluit me bij Noortje en Rogier aan

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

Nog alleen even de zwaartekracht goed bij de stringtheorie betrekken en dan zijn we er toch eigenlijk al.... 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

Hoeveel % van de Natuurkunde zal op dit moment ontdekt zijn?


Ik bekijk de vraag als volgt... Hoeveel % van de natuurkundetheorie komt overeen met de praktijk? Als je de vraag zo stelt, dan kijk je ook naar het belang van hetgeen je weet. En omdat we de meeste dingen die, die van het grootste belang zijn weten, zou ik zeggen dat tussen de 75 en 99% bekent is.
How will it end?

Gebruikersavatar
Berichten: 118

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

Laat men eerst maar is de onlogica van de quantummechanica uitvogelen, daar begint onze natuurkundebasis n.l. Al het andere wat daar uit voort komt zijn verschijnselen die herleid kunnen worden van de quantummechanica.

Versta je ook rekenmodellen onder het ontdekken van natuurkunde of wil je dit indelen binnende wiskunde? Immers wiskunde is de wereld van het getal en natuurkunde de wereld der verschijnselen.

Alles komt uiteindelijk neer op een krachtenwisselwerking tussen "deeltjes". Die deeltjes zelf zijn geen tastbare deeltje maar een accumulatie van kracht-interferentiepatronen.

Machiel

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

De stand begint niettemin interessant te worden......

Berichten: 26

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

ik heb gestemd op 99%, volgens mij zijn we zeer dicht bij een een ultieme theorie die alles natuurverschijnselene kan verklaren, we moeten gewoon de zwaartekracht bij de stringtheorie doen en dan zijn we volgens mij er. Ik dacht dat de quantumgravitatie er dicht bij zijt.

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

Euhm als stringtheorie juist is ... begint het pas ... right ?

Berichten: 26

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

ik mag toch zeggen dat we serieus bezig zijn met natuurkunde, volgens mij is er nog nooit zoveel techische vooruitgang geweest als nu. of heb ik het hier mis.

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

O M G ... LOL ... slimmerd ... ja jij tjampie 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

O M G ... LOL ... slimmerd ... ja jij tjampie 8)


albertinus², kun je s.v.p. een inhoudelijke post geven, en geen persoonlijke aanval doen? Als je dat niet kan/wil, dan zal ik je post verwijderen aangezien deze niets toevoegd aan de discussie.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 88

Re: Hoeveel % van de Natuurkunde is op dit moment ontdekt?

Dit is iets waar wij niets over kunnen zeggen, dit doe ik dus ook niet. Als ik wil gokken kan ik net zo goed met een dobbelsteen gaan gooien...

Reageer