Moderatorfunctie(s) op dit forum?

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 4.502

Moderatorfunctie(s) op dit forum?

Bij verschillende onderwerpen op dit forum heb ik ervaren,dat (de) moderatoren elkaar bekritiseren.Ik dacht dat deze allen tot hetzelfde forum behoorden en dit forum leiding gaven.

Als dit zo is vindt er dan geen overleg plaats over reacties op discutabele onderwerpen,resp.reacties daar op?

Inzake de diverse reacties betreffende AHA (Ayaan) tref ik er verschillende aan!

Gebruikersavatar
Berichten: 352

Re: Moderatorfunctie(s) op dit forum?

Kritiek hebben of een andere mening, is een groot verschil.


Ik ervaar in iedergeval niet dat de modjes hier elkaar afvallen o.i.d. Mod's op forums zie ik altijd als medeforumgenoten die alleen een speciale taak hebben.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Moderatorfunctie(s) op dit forum?

Ik vind het geen probleem dat er kritisch gekeken wordt naar iedere post, ook die van de moderators. Wat betreft de acties, over grote acties wordt er zeker overleg gepleegd. Het zijn de kleinere dingen die zelfstandig gedaan worden. Het kan soms zo zijn dat een andere mod iets anders had gedaan.


Je kan erop vertrouwen dat wij als één team naar voren stappen als dat nodig is.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Moderatorfunctie(s) op dit forum?

Geloof me er is een hoop overleg binnen het team achter de schermen. Soms komt het wel eens voor dat iemand een persoonlijke ergernis heeft of iets dergelijks, wat mij heel normaal lijkt, als je ALLE posts van het forum doorleest. Soms zijn we dan wat haastig en dan fluit de rest van het team de mod in kwestie terug. In 99% van de gevallen zijn we het perfect eens, en soms verschillen we van mening, het blijft vaak subjectief hier en daar. Niet alles is in keiharde regels samen te vatten.


Maar volgens mij zijn wij het toch heel zelden niet met elkaar eens? (misschien wordt ik nu verbeterd door een andere mod. :roll: )? Vind je het storend dan, en bij welk topic?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Moderatorfunctie(s) op dit forum?

Ook ik heb de indruk dat er zeer uniform naar buiten wordt getreden. Je moet natuurlijk wel 1 belangrijk onderscheid maken: personen die hier moderator zijn nemen ook actief deel aan discussies; zij doen dat uiteraard op persoonlijke basis. Als gevolg daarvan lijkt het me niet meer dan logisch dat zij regelmatig een andere mening zijn aangedaan.


Los daarvan heb je de typische moderatortaken: het weghalen van beledigende posts/passages, verplaatsen van topics naar het juiste forum, mensen waar nodig aanspreken op hun postgedrag etc. Over alles op dat gebied waar twijfel over bestaat wordt overleg gepleegd.


Dus ook in ben erg benieuwd waar je denkt tegenstrijdige moderator-acties waar te hebben genomen.


Uiteraard blijft het overigens mensenwerk, en wordt er wel eens een vergissing gemaakt. Maar ik heb de indruk dat dat niet vaak gebeurt.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.502

Re: Moderatorfunctie(s) op dit forum?

Het viel me op,dat ondanks dat een moderator dan op persoonlijke titel deelneemt

aan een discussie,er toch het woordje moderator onder zijn/haar naam staat vermeld.

Overigens is dat alles nu duidelijk voor me,het zijn de "modern times" die me wel eens parten spelen,andere tijden,andere denk-en handelwijzen.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Moderatorfunctie(s) op dit forum?

oktagon schreef:Het viel me op,dat ondanks dat een moderator dan op persoonlijke titel deelneemt

aan een discussie,er toch het woordje moderator onder zijn/haar naam staat vermeld.

Overigens is dat alles nu duidelijk voor me,het zijn de "modern times" die me wel eens parten spelen,andere tijden,andere denk-en handelwijzen.

ghe, dan zou ik, als ik op persoonlijke titel meedoe aan een discussie (zoals nu), dus een ander account aan moeten maken, waar dan geen moderator onder staat? dat is best wel omslachtig.....Het staat onder de naam omdat het toch wel duidelijk is als je weet wie het nou eigenlijk is die constant posts loopt te editen en threads op slot te gooien :wink:


Zonder gekheid, dan is het aanspreekpunt duidelijker voor de rest van de gebruikers. Een pb is dan wat sneller verstuurd als een moderator al deelneemt aan een discussie en een gebruiker heeft wat over diezelfde discussie te melden.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 352

Re: Moderatorfunctie(s) op dit forum?

oktagon schreef:Het viel me op,dat ondanks dat een moderator dan op persoonlijke titel deelneemt

aan een discussie,er toch het woordje moderator onder zijn/haar naam staat vermeld.

Overigens is dat alles nu duidelijk voor me,het zijn de "modern times" die me wel eens parten spelen,andere tijden,andere denk-en handelwijzen.

Het maakt toch niet uit wat er onder iemands naam staat? Een mod is gewoon een forumdeelnemer die ook een bepaalde taak heeft.


Deze discussie wordt al jaren op forums gevoerd. Het blijkt dat mensen vaak op kijken tegen modjes omdat ze een bepaalde macht hebben. Ze worden niet als gelijke beschouwd, wat ik eigenlijk maar raar vind.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck

Berichten: 4.502

Re: Moderatorfunctie(s) op dit forum?

Het woord moderator kwam bij mij voor het eerst in de picture bij duitse tv uitzendingen,waar bij shows wel eens een moderator naar voren kwam en als een hoogwaardigheidsbekleder zeer eerbiedig werd behandeld.

Vandaar mijn opmerking (onderwerp),hoe de toestand op dit forum was!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Moderatorfunctie(s) op dit forum?

Dit staat er in de van dale:


mo·de·ra·tor (de ~ (m.), ~en/~s)

1 gespreksleider, leider van een discussie

2 r.-k. pastor voor scholieren en studenten

3 voorzitter van een synode

4 stof in een kernreactor die vrijgekomen snelle neutronen vertraagt  


Ik ben niet rooms-katholiek, zit niet in een synode en ben geen neutronenvertrager :P


Het woord moderator kwam bij mij voor het eerst in de picture bij duitse tv uitzendingen,waar bij shows wel eens een moderator naar voren kwam en als een hoogwaardigheidsbekleder zeer eerbiedig werd behandeld.  

Vandaar mijn opmerking (onderwerp),hoe de toestand op dit forum was!


Kan gebeuren :roll:
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Reageer