Dit is toch een wetenschapsforum?

Reageer

Dit is toch een wetenschapsforum?

Ik gun op zich iedereen het recht om theorien te bedenken en te posten en ik heb op zich ook niets tegen posts over tijdreizen en al dit soort pseudo-wetenschappelijke dingen maar ik wordt er soms wel een beetje moe van.

Het wordt op die manier een beetje pluizen naar de leuke/interessante posts die wel echt iets met wetenschap te maken hebben. Is het niet mogelijk om deze posts eens per week/dag te verwijderen of onder te brengen in een aparte rubriek? (Houtje-Touwtje theorien ofzo? :wink: )

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Dit is toch een wetenschapsforum?

Dit is 1 van de meer serieuze forums. Ik denk dat je blij moet zijn met wat dit is.

Als je geen last wilt hebben van houtje touwtje theorieen, kun je je misschien beter afzijdig houden met een goed boek. En dat zou ik ook geen boek over superstring theorie gaan lezen, want dat zou over een paar jaar ook nog wel eens houtje touwtje theorie kunnen blijken te zijn (een touwtje theorie is het al trouwens :shock: ).

Tussen haakjes (en meer in het algemeen sprekend), ik vind ook niet dat je iedereen die een vraag heeft zo maar kunt doorverwijzen naar een HBO of universitaire studie of naar het lezen van de juiste literatuur voordat je de vraag wilt/kunt beantwoorden. Dan heeft het hele idee van een forum m.i. nog maar weinig zin.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Dit is toch een wetenschapsforum?

de dingen waarover jij het hebt zitten vermoedelijk in theorie ontwikkeling. als je geen interesse hebt in het lezen van speculaties over bepaalde fenomenen dan open je gewoon dat subforum niet of negeer je de berichten. alles zomaar eens per week verwijderen omdat enkelen het niet graag lezen gaat wat ver + dan zouden elke keer opnieuw dezelfde dingen naar boven komen en elke keer zou men opneuw dezelfde antwoorden moeten geven en zo evolueren die zaken ook niet verder
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 135

Re: Dit is toch een wetenschapsforum?

Als iemand komt aanzetten met een houtje-touwtje theorie, moet je even aan het touwtje trekken en kijken of het houtje blijft hangen. Op zich vind ik dat soort theorieen juist leuk en ik denk zelfs dat alle theorie in oorsprong houtje-touwtje is.

Re: Dit is toch een wetenschapsforum?

Dat van die houtje-touwtje rubriek was meer als komische/relativerende opmerking bedoeld. ;)

Maar ok, ik ben het met je eens dat je bepaalde posts gewoon kunt negeren en/of ontkrachten met goede argumenten. En ik gun ook zeker iedereen het recht om lekker te knutselen aan zijn of haar eigen theorien.

Met de opmerking van ikkeikkeikke over verwijzen naar studies of boeken ben ik het niet helemaal eens, als iemand een post maakt met een algemene vraag over bijvoorbeeld quantum mechanica of nanotechnologie lijkt met me toch dat je dan best iemand een goed boek of een goede website kunt adviseren. Vaak is namelijk het probleem dat je niet weet watvoor voorkennis iemand heeft.

Maar goed, dit bericht was zeer zeker niet bedoeld om dit forum af te kraken ofzo, ik bezoek het bijna dagelijks met veel plezier. Hulde dus aan de mensen die het draaiende houden. :shock:

Wat betreft de opmerking dat de snaar-theorie houtje-touwtje zou zijn kan ik alleen maar zeggen dat ik het daar eigenlijk wel mee eens ben. Een theorie die in zijn basis niet valt te bevestigen/ontkrachten door experimenten zou je misschien meer als filosofische dan als natuurkundige theorie kunnen zien. Maar dat is weer een heel andere discussie. :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Dit is toch een wetenschapsforum?

Als het goed is vind je dat soort huis-tuin-en-keuken-theorieen alleen in het Theorie-ontwikkeling Forum. En zoals gezegd, specifiek voor dit forum geldt:
Een forum waarin je -in tegenstelling tot in de andere fora- theorieen en experimenten kunt bespreken welke niet overeenkomen met de huidige stand van de wetenschap.


Als je in andere fora threads tegenkomt die te veel afwijken van de huidige stand van de wetenschap, dan kan je me een PM sturen en dan zal ik de thread verplaatsen als ik het met je eens ben.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Reageer