Ether

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 79

Ether

Waarom spreken nog zoveel mensen over ether, wanneer het eigenlijk bewezen is dat het niet bestaat?
Nils Bohr - "Who isn't shocked by the kwantum meganics, hasn't understood it..."

Berichten: 135

Re: Ether

Waarom spreken nog zoveel mensen over ether, wanneer het eigenlijk bewezen is dat het niet bestaat?
Het KAN NIET bewezen worden dat iets WEL/NIET bestaat. Het KAN bewezen worden dat iets BINNEN onze logica niet klopt. Zolang we er nog niet achter zijn 'wat bewustzijn precies inhoudt' of 'wat er na de dood gebeurt' zullen er vaak mensen met rare ideeen aan komen zetten. Zolang ze er geen mensen mee lastig vallen die er geen behoefte aan hebben, heb ik er niet zoveel problemen mee. Ik vind het altijd wel leuk om pseudo-theorieen aan te horen, als de argumenten maar goed onderbouwd zijn.

Berichten: 3

Re: Ether

Ok, het kan niet bewezen worden maar men kan haar bestaan wel afleiden uit het gedrag van golven in een vacuüm.

Elke trilling heeft namelijk een middenstof nodig om zich voort te planten. Bij geluid is dat lucht, bij beweging materie en bij licht is het ether...

...tenzij je definitie van ether anders is natuurlijk...

Berichten: 1.404

Re: Ether

Elke trilling heeft namelijk een middenstof nodig om zich voort te planten. Bij geluid is dat lucht, bij beweging materie en bij licht is het ether...


Dit is niet de visie van de hedendaagse wetenschap. Licht heeft in de huidige theorien geen middenstof nodig, sterker nog de eigenschappen van licht zijn niet te rijmen met een middenstof.

Gebruikersavatar
Berichten: 106

Re: Ether

zou de ether niet gewoon de ruimtetijd kunnen zijn???

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Ether

Laten we voor ruimtetijd gewoon het woord 'ruimtetijd' houden. Als je van allerlei woorden (zoals ether en ruimtetijd) de betekenis gaat veranderen, dan wordt het allemaal niet duidelijker!
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Ether

Waarom spreken nog zoveel mensen over ether, wanneer het eigenlijk bewezen is dat het niet bestaat?
Om de oorspronkelijke vraag aan te kaarten: om dezelfde reden dat mensen over een "taalknobbel" of "wiskundeknobbel" spreken. Die uitdrukkingen zijn in het dagelijkse taalgebruik vastgeroest, hoewel ze uit de wetenschap lang geleden geschrapt zijn en vervangen door iets beters.

Het is een beetje zoals met de uitdrukking "Big Bang" alleen is het daar in de andere richting gegaan :shock:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Reageer