Hoverboard met microjets

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Hoverboard met microjets

Ik heb al lang een idee om een hoverboard te bouwen dat blijft zweven op de stuwkracht van een aantal microjets. maar ik wist nog niet waar ik info kon vinden en op welk forum ik om hulp moest vragen maar omdat het board een mens moet kunnen laten zweven valt het niet onder modlebouw maar onder elektronica ook niet dus ik dacht laat ik het hier maar neer zetten hier denk ik dat ik meer hulp zou kunnen vinden om het te voltooien.

ik zal het idee ff uitleggen het board moet groor genoeg zijn voor een volwassen man om er op te kunnen liggen en er moeten aan de linker en rechter kant van het zitje bijv. controllers komen aan de rechter kant een joystick voor voor-achter & links-rechts en aan de rechterkant een throttle stick.

laterz Nelis

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Hoverboard met microjets

waarom reageert niemand?????
Omdat niemand er erg veel verstand van heeft waarschijnlijk, ik was iig heel benieuwd naar wat men hierop zou verzinnen ;)

Houd je er wel rekening mee dat dat aardig groot wordt (zie hieronder)? Ja ok dat zijn geen uJets.

Ik heb ze ook wel gezien met raketaandrijving dan zijn ze iets kleiner. Maar het zal wel flink lawaai maken denk ik :shock:

Afbeelding

Berichten: 2

Re: Hoverboard met microjets

de herie maakt niet uit en het moet niet op stijgen het moet zweven net als een hovercraft maar dan met modelbouw straalmotoren en je moety er op kunnen zitten

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Hoverboard met microjets

ik zal het idee ff uitleggen het board moet groor genoeg zijn voor een volwassen man om er op te kunnen liggen en er moeten aan de linker en rechter kant van het zitje bijv. controllers komen aan de rechter kant een joystick voor voor-achter & links-rechts en aan de rechterkant een throttle stick.

laterz Nelis
Ofwel, het moet dus een kilo of 150 kunnen laten zweven, inclusief het eigen gewicht.Waar je je joystick steekt maakt voor mij niets uit.

De kracht uitput van het geval moet minimaal 1500 N zijn. en 50 kilogram wegen. Dat is dus 30 Newton per kilogram.

Het mag mischien als een verassing komen, maar dat is nog al veel. Als jij een 30Newton per kilogram straal of propellor motor kunt vinden, vindt ik het knap.

Daarom maken ze ookvliegtuigen met vleugels, die vleugels nemen namelijk veel van de opwaartse kracht voor hun rekening.

Gebruikersavatar
Berichten: 91

Re: Hoverboard met microjets

Er zijn in het verleden wel van die "jetpacks" gemaakt. Waarin je twee straal motoren op je rug hebt om te kunnen vliegen. Die zou je inprincipe op een board kunnen plaatsen, stabiliteit wordt een probleem.

Ik meen dat Nasa deze ontwikkelt heeft in de jaren 60. Het probleem was dat je er maar een tiental seconden mee kon vliegen en dat was de brandstof op. Deze jetpack is wel eens in een james bond film gebruikt (ik dacht Thunderball - 1965). Omdat ze zo onpraktisch waren heeft Nasa het maar stop gezet.

google maar eens op: jetpack of thunderball 1965

Reageer