Beheer van dit forum (waarom niet wissen)

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 691

Beheer van dit forum (waarom niet wissen)

Volgens het principe van het forum wil ik iets opmerken:


Een forum is een zaak waarbij zaken na een tijd komen te vervallen.

Dit gebeurt op dit forum niet waarbij discussies en totaal niet relevante wetenschappelijke onderwerpen in het geheugen van het forum blijven staan.

Hierdoor bekomt men vervuiling en onnodige ballast.

Dit geldt ook voor het internet maar daar kunnen jullie niks aan doen.


Mij lijkt het een goed principe om alle laag scorende onderwerpen ouder dan een jaar te verwijderen zodat het forum vers blijft.

De zoekmachine in dit forum vindt dan daardoor een onderwerp in plaats van een grote reeks achtergrondruis van onderwerpen.


Per dag komen er een aantal berichten bij in het geheugen van het forum.

Maar doordat er niets verdwijnt door wissen blijft het geheel maar groeien en groeien en groeien totdat het een monster wordt.

Daarom 'durf te wissen'.


Hoe denken jullie erover?
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Beheer van dit forum (waarom niet wissen)

Heb je het dan over het gehele forum?


Dan ben ik het beslist niet met je eens. Wiskunde bijvoorbeeld, vragen die een jaar geleden beantwoord zijn, zijn heus niet ouderwets geraakt of niet meer relevant.

Dat zie ik ook zo voor het gehele internet.


Bovendien, sommige delen van dit forum hebben al een maximum periode dat het online blijft. Het onderdeel Wetenschappelijk Nieuws uiteraard.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Beheer van dit forum (waarom niet wissen)

Voor het forum zelf zou het inderdaad goed zijn om af en toe eens te wissen (al is het forum niet ontzettend groot en zou de server het nog wel makkelijk kunnen boldraaien). Anderszijds voor ons is het minder goed zoals Math zegt.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Beheer van dit forum (waarom niet wissen)

Wetenschapsforum.nl heeft als doel verzamelen en inzichtelijk maken van wetenschappelijk gebaseerde kennis ten behoeve van Nederlandstalige gebruikers, evenals het verlagen van de drempel tot wetenschap en het enthousiasmeren hiervoor
http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...?showtopic=9919


Je zou met archieven kunnen werken.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Beheer van dit forum (waarom niet wissen)

Wetenschap is altijd actueel. En op ieder gebied kunnen op een gegeven moment nieuwe inzichten of technologieen ontstaan. Daarom kiezen we er (in tegenstelling tot veel andere fora) ook zoveel mogelijk voor om nieuw opgestarte discussies die echter al eerder (deels) zijn gevoerd samen te voegen, om alle informatie over een onderwerp centraal te houden.


Daarnaast is de quote die Veertje aanhaalt inderdaad ook van belang: we willen kennis verzamelen. Het zou zonde zijn als je (wetenschappelijke en waarschijnlijk dus nog steeds geldende) kennis zomaar weg zou gooien.


Zolang het goed doorzoekbaar is (en de server het blijft doen zonder te traag te worden etc) zie ik eigenlijk niet het nadeel van een alsmaar groeiend "monster". Sterker nog: ik zie alleen voordelen!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Beheer van dit forum (waarom niet wissen)

Een te groot monster kan op een gegeven moment wel eens ondoorzoekbaar worden voor een computer. Maar daar zijn we op dit forum heus nog niet :roll:

Reageer