[Anw] sterrenkunde

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[Anw] sterrenkunde

Ik moet voor anw onderzoeken of:

De kleine en de grote beer na 24 uur op precies de zelfde plek staan als de vorige avond?

De laatste dagen is het mij niet echt gelukt om dit te onderzoeken door het weer en ik kon de kleine beer ook niet echt goed vinden. Hopelijk weten jullie het juiste antwoord op de vraag.

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: [Anw] sterrenkunde

Ik ben niet van plan om je het antwoord te geven op die vraag maar met deze link kom je er denk ik wel uit.

http://allesoversterrenkunde.nl/content.sh...skytelescope.pl

plot een kaart en vergelijk deze met die van een dag later.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Berichten: 4.502

Re: [Anw] sterrenkunde

Door de baan van de aarde om de zon verplaatst het beeld van de Gb en KB zich op de aarde elk ogenblik,ook door de draaiing van de aarde varieert die.

Verder beweegt ons zonnestelsel zich in de richting van het sterrebeeld Hercules (als ik me niet vergis!) en zal dus geen ogenblik ons beeld van de GB en KB hetzelfde zijn ,maar continue veranderen.

In hoeverre de uitdijing van het heelal nog een rol speelt is een vraag voor mij!

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: [Anw] sterrenkunde

Het is leuk dat vrijwel elke vraag op het sterrenkunde subforum toch weer teruggaat naar de paar bekende hoofdvragen :roll:
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Berichten: 4.502

Re: [Anw] sterrenkunde

Wat zijn de bekende hoofdvragen?

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: [Anw] sterrenkunde

zo ongeveer alles waar we geen duidelijk antwoord op hebben.

Groote en het uitdijen van het heelal. Verschillende dimmensies. Lichtsnelheid en sneller etc :roll:
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 305

Re: [Anw] sterrenkunde

Ja, maar om nu de verplaatsing van het zonnestelsel richting Hercules of de uitdijing van het Heelal met het blote oog waar te nemen lijkt mij (persoonlijk) wat lastig...

Berichten: 4.502

Re: [Anw] sterrenkunde

We hadden het geloof ik over het zien van de verschillende standen van de GB en KB aan de nachtelijke hemel en niet of we ons zonnestelsel kunnen zien verschuiven richting Hercules en wel met het blote oog.

Ik wilde alleen maar aanduiden ,dat dat wel van invloed is op de wetenschappelijke waarneming qua plaats en grotte van de GB en KB!

Gebruikersavatar
Berichten: 305

Re: [Anw] sterrenkunde

Dat mag, maar voor observaties ihkv. ANW op de middelbare school leek het mij wat teveel van het goede. :roll: Ik neem aan dat ze daar observaties doen met het blote oog, of een telescoop - in dat geval is de nauwkeurigheid (in eerste instantie) niet groot genoeg om die verschuiving en de uitdijing van het Heelal te kunnen waarnemen.

Reageer