de manier van communicatie met buitenaards leven

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Berichten: 5

de manier van communicatie met buitenaards leven

de velen topics over het hebben van communicatie hebben mij geinspireerd met een al vind ik zelf , oud maar creatief idee.

iedereen weet de indianen met hun rookwolkjes nou miss heb je hem nu al door.

we gebruiken de zon als communicatie , aangezien het licht van de zon aanzienlijk sneller gaat als radiogolven is dit al een vooruitgang. mijn idee was niet om met een doek te gaan zwaaien voor de zon , nee we gebruiken de planeten , stel dat een latere variant van de mens het voor elkaar krijgt om het zonnestelsel te meesteren , dan kun je jupiter gebruiken om de zon te laten slingeren op een manier van communicatie.

nou zul je misschien denken hoe kan een slingerend sterretje gezien worde , maar dat word op aarde ookal gedaan !. er zijn mense die hebbe hun beroep gemaakt van het kijken naar slingerende sterren , omdat op die manier planeten ontdekt worden in andere zonnestelsels.

miss is dit te simplistisch en te grof voor sommige mense , maar liever niet verder fantaseren over telepatie en dergelijke in dit topic, zijn de mods ook weer blij :roll:

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

...aangezien het licht van de zon aanzienlijk sneller gaat als radiogolven...


Dit klopt niet, helaas! Zonlicht en radiogolven zijn beiden voorbeelden van elektromagnetische golven (ze hebben verschillende frequenties), en planten zich in een vacuum met dezelfde snelheid voort.

Berichten: 5

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

auch sorry wist ik niet , delete !! :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

Deleten is niet nodig lijkt me. Er heeft toch weer iemand iets geleerd, niet waar?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.546

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

op dit moment kennen we nog geen vorm van communicatie die sneller gaat dan het licht/radiogolven, jammer maar helaas, dat komt ooit nog wel :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 130

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

Hopelijk niet! Want dan gaat de speciale relativiteitstheorie eraan, en dat zou zonde zijn... (Niets kan sneller dan het licht :roll: )

Berichten: 4.546

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

waarom zou dat in vredesnaam zonde zijn! ik bedoel die theorie is bijna een eeuw oud, er is in die tijd zoveel nieuwe kennis bijgekomen, er komt zeker een moment dat we de speciale relativiteitstheorie eens moeten herzien, nee men zei precies hetzelfde ver de snelheid van het geluid en moet je nou eens kijke: we vliegen met mach 10 (op aarde). onthoud: grenzen zijn er om doorbroken te worden :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 91

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

Stel je voor dat we de zon naar believen kunnen laten schommelen.

En stel je voor dat een andere beschaving dit waarneemt.

Dan moet die andere beschaving wel op het idee komen dat wat ze zien kunstmatig is.

Want wie komt er nu op het idee om de zon te laten schommelen als middel om te communiceren?

En die andere beschaving zou dit dan ook moeten doen, anders is er nog geen sprake van communicatie.
Ik kan het fout hebben en dat zal ook wel.

Berichten: 4.546

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

dat gaat nog steeds niet sneller dan het licht, e lijkt me niet goed voor de planeten die er omheen zweven :roll: nee als we de zon zouden kunnen laten schommelen kunnen we ook vast en zeker wel sneller dan het licht reizen, op de een of andere vage nog ver van bekende manier.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 312

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

waarom zou dat in vredesnaam zonde zijn! ik bedoel die theorie is bijna een eeuw oud, er is in die tijd zoveel nieuwe kennis bijgekomen, er komt zeker een moment dat we de speciale relativiteitstheorie eens moeten herzien, nee men zei precies hetzelfde ver de snelheid van het geluid en moet je nou eens kijke: we vliegen met mach 10 (op aarde). onthoud: grenzen zijn er om doorbroken te worden :roll:
De snelheid van het geluid was niet te doorbreken volgens piloten, aangezien ze dat niet overleefden. Maar er was geen natuurwet die dat tegenhield, wat bij de lichtsneldheid wel het geval is.

Een paar mensen hebben uitgerekend dat je 2.000.000,00 liter brandstof nodig hebt voor een kilo ruimteschip met de lichtsnelheid, aangezien die 2.000.000,00 ook moeten worden opeslagen op dat ruimte schip komen er weer extra kilo's bij, enz. enz. Je ziet waar dit heengaat, dat is de praktische onmogelijkheid. Laat staan als we het over de theoretische onmogelijkheid gaan hebben.
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.

Berichten: 4.546

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

Laat staan als we het over de theoretische onmogelijkheid gaan hebben.
De hoeveelheid brandstof is gerelateerd aan de kennis en het soort brandstof dat we op dit moment hebben. Dat kan natuurlijk allemaal veranderen en wie weet wat er dan mogelijk is. Misschien wordt de snelheid later ooit wel een belangrijk onderdeel van de brandstof. Zoals ik al zei: we weten nog maar zo weinig over ons universum, we zetten net pas onze babystapjes in het grote heelal :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 312

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

Zoals ik al zei: we weten nog maar zo weinig over ons universum, we zetten net pas onze babystapjes in het grote heelal :roll:


Maar het betekent niet dat de natuurwetten later niet meer gelden.
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.

Berichten: 4.546

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

maar wei zegt dat we alle natuurwetten al kennen. we weten dat de wetten die we nu kennen gelden op het heelal wat we nu kennen, alleen we weten nog maar zo weinig (over bijv. wormgaten, zwarte en witte gaten etc etc, noem maar op!)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 18

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

De kinetische energie van een deeltje:

E = Gamma*MC^2

Waarbij Gamma gegeven wordt door:

Gamma^2 = 1 / (1 - (v/c)^2)

Waarbij v de snelheid van het deeltje is.

In de limiet v nadert c gaat Gamma naar oneindig. Immers v/c gaat naar 1 en dus gaat de noemer in de breuk naar 0 en gaat Gamma naar oneindig. Dus de energie die voor het deeltje nodig is om de lichtsnelheid te bereiken, is oneindig en dus fysisch onmogelijk. (relativiteitstheorie...)

Er zijn theorieen waarbij je de ruimtes voor laat verkleinen, en de ruimtes achter je te vergroten en zo door ruimtekromming ergens sneller te komen dan dat licht dat doet. Maar sneller dan het licht kan niet!
Non scholae sed vitae discimus

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: de manier van communicatie met buitenaards leven

Assassinator schreef:waarom zou dat in vredesnaam zonde zijn! ik bedoel die theorie is bijna een eeuw oud, er is in die tijd zoveel nieuwe kennis bijgekomen, er komt zeker een moment dat we de speciale relativiteitstheorie eens moeten herzien, nee men zei precies hetzelfde ver de snelheid van het geluid en moet je nou eens kijke: we vliegen met mach 10 (op aarde). onthoud: grenzen zijn er om doorbroken te worden :roll:
De snelheid van het geluid was niet te doorbreken volgens piloten, aangezien ze dat niet overleefden. Maar er was geen natuurwet die dat tegenhield, wat bij de lichtsneldheid wel het geval is.

Een paar mensen hebben uitgerekend dat je 2.000.000,00 liter brandstof nodig hebt voor een kilo ruimteschip met de lichtsnelheid, aangezien die 2.000.000,00 ook moeten worden opeslagen op dat ruimte schip komen er weer extra kilo's bij, enz. enz. Je ziet waar dit heengaat, dat is de praktische onmogelijkheid. Laat staan als we het over de theoretische onmogelijkheid gaan hebben.
Nee dat is nodig om het op een flinke fractie van de lichtsnelheid te krijgen, helemaal op de lichtsnelheid vereist oneindig veel energie.

Verder zijn er wel theorien over tachyonen, deeltjes die sneller zouden moeten gaan als het licht. Dus misschien is dat wel degelijk mogelijk. De fase snelheid van het licht kan in sommige media wel sneller gaan dan c maar daar is geen communicatie uit te halen. Er zijn natuurlijk altijd nog truucjes als wormholes ed.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer