Invloed van lengte op sporten

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3.165

Invloed van lengte op sporten

Ik vraag mij af wat de invloed is van lengte op de mogelijkheden in de verschillende sporten.

Zo valt het mij bijvoorbeeld op dat lange mensen bijna altijd minder wendbaar zijn. Met voetballen draaien ze trager om hun as en ik zag met de gymles dat de lange mensen ook meer moeite hebben met de radslag.

Ook meen ik te constateren dat lange mensen vaak slechter zijn in het opdrukken. Dat zou betekenen dat ze relatief minder kracht hebben in hun bovenlijf. Dit zou best wel eens zo kunnen zijn omdat kleine mensen in het algemeen dezelfde lasten moeten tillen in het dagelijkse leven als de lange mensen. Als je kleiner bent en even zware lasten moet tillen dan heb je verhoudingsgewijs (ten opzichte van de beschikbare hoeveelheid spierweefsel) meer kracht nodig.

Berichten: 23

Re: Invloed van lengte op sporten

wat ook wel grappig is om te zien is dat heel veel goede wielrenners linkshandig zijn.

en dat lange mensen minder kracht in hun lichaam hebben is misschien de reden dat ze lang zijn en niet omgekeerd :roll: als je zwaar en breed geboud bent word je niet lang en als je tenger en mager bent word je langer ( is wat ik constateer )

Reageer