[scheikunde] molaire massa, stofhoeveelheden, ...

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 12

[scheikunde] molaire massa, stofhoeveelheden, ...

Afbeelding

Ik begrijp hierover eigenlijk niets, en ook al heb ik dingen juist krijg ik nog steeds al mn punten niet. Kan iemand me hierover wat uitleg geven? Wat doe ik fout???

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [scheikunde] molaire massa, stofhoeveelheden, ...

2b) magnesiumchloride is een beetje zwaarder dan 35 g/mol, eerder om en nabij de 95 g/mol. Het is net of jij aan HCl hebt zitten rekenen???

3) netjes de massa van 3 mol uitgerekend, maar massaconcentratie geef je weer in g/g. Vandaar dat je docent er de vraag " rho.gif =....? " onder geplakt heeft. Gezien het niveau van de opgaven zullen jullie niet hoeven weten hoeveel het volume van een liter water toeneemt als je er 3 mol HNO3 aan toevoegt. Die toename stellen we dus maar op 0. Je krijgt dan een oplossing met een totale massa van 1189 g, waarvan 189 g HNO3. rho.gif =1,189 g/L, massaconcentratie = 189/1189 g/g of anders 189/1189 x 100 % = .... massaprocent.

Dus ik denk eerlijk gezegd dat er weinig aan de hand is met je begrip van de stof,

maar dat je je opgaven minder slordig moet lezen......... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer