Opamp schakeling

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 11

Opamp schakeling

In een eerste fase dient een meetomvormer gebouwd te worden op basis van een halfgeleider temperatuurssensor LM335 van National Semiconductor.

De temperatuursensor dient te kunnen aangesloten worden op een genormaliseerde analoge ingang van een S7300 PLC ( 0-10V en 4-20mA) en op een digitale 0-24VDC ingang als PWM signaal ( duty cycle is functie van temperatuur, voor de PWM generator of voltage frequency converter kan gebruik gemaakt worden van de LM331, National Semiconductor).

De meetomvormer dient dus het meetsignaal van de sensor ( 10mV/°K) om te vormen naar 0-10V; 4-20mA en 0-24VDC PWM en dit voor een temperatuursmeetbereik van 15°C tot 80°C.

Als basis ontwerp je waarschijnelijk best de 0-10V omvormer, op basis van deze schakeling zou ik dan een schakeling bouwen die deze spanning omzet naar een 4-20mA en PWM signaal.

Hoe moet ik dit best doen alle hulp zou echt zeer welkom zijn

Dank bij voorbaat

Berichten: 11

Re: Opamp schakeling

dusja als ge een signaal krijgt van 10 mV per °C en zit ge met een signaal tussen de 15 en 80 °C. krijgde dan daar uit een signaal van 0.15V tot 0.8V of 0V tot 0.65V voor dan te versterken x 10 (niet inverterende versterker) tot een signaal van 1.5V - 8V of 0V - 6.5 V. ?????????? wat is juist ?

Berichten: 39

Re: Opamp schakeling

..

In je tweede post heb je het over 10mV per C. Dit is onjuist, de eerste post is juist: 10mV/K. 15degC is 273+15=288 K. Dus 288*10mV uit.

..

Berichten: 11

Re: Opamp schakeling

ik heb nu eerst van dit signaal 2.88 volt afgetrokken voor die kelvin en dan heb ik een signaal verkregen van 0-650 mV dus heb ik dat versterkt met een gain van 15.38 dan krijg ik dus een signaal van 0-10 V. en mijn vraag is dan als volgt:

ik zoek een voltage current converter of voor het simpel te zeggen om van een 0-10 V signaal naar een 4-20mA signaal over te gaan om dit 4-20mA signaal op een genormaliseerde analoge ingang van een S7300 PLC te plaatsen.

als voltage frequency converter (0-10V naar een digitale 0-24VDC ingang als PWM signaal) zou ik een LM331 gebruike is dit goed of zijn er nog betere ideeën.

Reageer