Terugrekenschema's

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Terugrekenschema's

Hallo,

Sinds vandaag ben ik nu ook lid van dit forum.

Ik ben überslecht in Wiskunde (daarom vraag ik het ook hier), waarbij deze vraag ook waarschijnlijk makkelijk te beantwoorden valt.

Ik ben een ICT Student (niveau 4 BOL (MAVO)) aan het ROC (niet dat het er zoveel tot doet), en ik moet voor wiskunde dingen kennen over terugrekenschema's.

Terugrekenschema's is voor diegene die het niet weten, een formule die je moet ontleden.

Nou bij mij gaat een deel van het ontleden, hoogstwaarschijnlijk fout.

Mijn probleem is, dat ik niet weet hoe het met de teller en noemer zit.

Laat ik dit verduidelijken met een voorbeeld:

Afbeelding

(http://img121.imageshack.us/img121/6260 ... eld9sd.jpg)

gelieve antwoord voor 14 juni anders heb ik er niks meer aan.

Ik ben er inderdaad een beetje laat mee, maar beter laat dan nooit.

Is dit schema goed (kijk vooral het laatste gedeelte (met de Yx symbool), en hoe kan je het beste het terugrekenen?

Groeten

Thomas

Edit mod Wouter_Masselink: heel leuk dat je nieuw bent op het forum, let er wel op dat grote lettertypes hier niet worden gewaardeerd, tevens wordt het typen van hele zinnen in hoofdletters gezien als schreeuwen en over het algemeen als slechte nettiquette.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Terugrekenschema's

Het is klein en onduidelijk.

Misschien kan je de opgave gewoon even typen?

Gebruik haakjes om de breuk duidelijk te maken.

Berichten: 2

Re: Terugrekenschema's

Ok, ik zal het proberen:

Je moet als het ware een formule ontleden, net als je een zin kan ontleden bij Nederlands.

Alleen is dit met wiskundige formules.

Ik kan het niet echt uittypen, maar is er niet ergens een internet site over dit soort dingen?

Daar kan ik ook al mee geholpen zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578