Beweging van een dood persoon

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 142

Beweging van een dood persoon

Gisteravond was de film "Final Destination" op tv, op een gegeven moment waren 2 tieners (weet hun namen niet meer 8) ) aan het inbreken in een mortuarium, op een gegevens moment bewoog de arm van de dode persoon. De verklaring van de lijkschouwer (??) was dat het kwam door soort van chemische reactie in het bloed ofzoiets.

Is het uberhaupt mogelijk dat een dood persoon iets beweegt, en hoe zou dit kunnen komen? En beperkt zich dit, als het kan, tot het bewegen van de vingertoppen of een arm optillen?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Beweging van een dood persoon

de verhalen die ik al heb gehoord (dus niet van zo'n film) kan dat dus wel: het is mogelijk (natuurlijk niet bij een lijk dat al een lange tijd dood is) dat bv in 1keer het lichaam zich rechtzet,

Ik zal vanavond eens vragen hoe dat nu weer juist komt
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 22

Re: Beweging van een dood persoon

volgens mij komt dat door een aantal stuiptrekkingen van de spieren dat komt door dat nog niet alle energie die erin zit omgezet is naar bewegingsenergie.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Beweging van een dood persoon

ik heb het even nagevraagd bij de persoon die mij een dergelijk verhaal verteld had (ik had het blijbaar iets sensationeler onthouden :shock: )

Als een persoon sterft heb je lijkstijfheid doordat alle spieren in het laagstse Energie niveau zitten. het is dus niet mogelijk dat de spieren opniuew ontspannen en terug contraheren. Indit geval heb ik het dus ovr lijken die al even dood zijn (bv die studenten krijgen)

wel is mogelijk:

er is altijd lucht aanwezig in de maag. bij een harde duw op die maag, kan de persoon een "boertje" laten. misschien bij een zeer harde duw dat hij heel klein beetje rechtkomt en terug neer gaat liggen.

Ik ga het zeker nog eens navragen aan een student arts.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Beweging van een dood persoon

mensen die net (een aantal uur)dood zijn, kunnen wel ineens kun mond of ogen opendoen ofzo..

bij lijken in een mortuarium weet ik t niet... ontdooing misschien:P

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Beweging van een dood persoon

...bij een harde duw op die maag, kan de persoon een "boertje" laten...
Dit kan zelfs zonder op de maag te duwen. Als er vroeger bij mij op de unief lijken binnenkwamen die ik moest prepareren voor de studenten (die waren dan nog niet gebalsemd, de lijken bedoel ik... :wink: ) hoorde je regelmatig "vreemde geluiden" in de doodskisten en ook tijdens het balsemen zelf...

Vooral als je daar 's avonds laat nog helemaal alleen was, en in de gangen was het licht al uit, was dat daar echt wel een speciaal sfeertje... :wink:

Re: Beweging van een dood persoon

het engelse spreekwoord voor dood zijn: he kicked the bucket komt ook van iemand die toen hij dood was nog wel tegen een emmer heeft geschopt..gewoon een stuiptrekking fzo.. :wink:

Berichten: 100

Re: Beweging van een dood persoon

ja een prof heeft mij dat ook ooit eens gezegd, dat soms er nog zoveel lucht in de longen zit, dat die persoon ineens rechtop zit zodat alles eruit komt.

leuke gedachte...

Reageer