Krijgt iedereen kanker

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 10

Krijgt iedereen kanker

Krijgt iedereen.. uit eindelijk kanker. Goed/kwaadaardig (als men lang genoeg leeft). Een reden van overlijden hoeft niet door kanker te komen.

Mannen: prostaat kanker

Vrouwen borstkanker

vroeg ik me zomaar af

loowie

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Krijgt iedereen kanker

Uiteindelijk wel.

Het al dan niet krijgen van kanker is afhankelijk van verschillende factoren. In de cel zitten verschillende eiwitten die verantwoordelijk zijn voor het remmen van de celgroei, of juist het stimuleren daarvan. Dat is een zorgvuldig evenwicht. Als er 1 factor verstoord is, wil dat nog niet zeggen dat je kanker krijgt: meestal zorgt p53 er dan voor dat de cel in apaptose gaat, voordat kanker gevormd kan worden. Er moeten dus meerdere mutaties zijn, zodat meerdere eiwitten niet meer goed funtioneren. p53 is daar een hele belangrijke van: in meer dan de helft van de kankers, is het gen voor p53 beschadigd. Dan kan de cel niet meer in apoptose gaan, en dus ongeremd gaan delen en zo een tumor vormen.

Als je lang genoeg leeft, zullen er uiteindelijk genoeg oncogenen en/of tumorsuppressor genen gemuteerd zijn, wat zorgt voor kanker. Daarom komt kanker ook veel meer voor bij mensen boven de 60 jaar, dan bij bijvoorbeeld 20-ers. Als je meer gedetailleerde informatie wilt, geef maar een gil, dit komt even snel uit het hoofd.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 10

Re: Krijgt iedereen kanker

Bij deze een gil..

Graag ontvang ik meer informatie.... maarre dat heeft geen haast.

Alvast bedankt.

loowie

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Krijgt iedereen kanker

meer informatie?

Hoe wil je de info hebben? Waarover moet het gaan, tegen welk probleem loop je aan? Kanker is zo'n breed en diepgaand onderwerp dat er hele boeken over te schrijven zijn (dat is dan ook gedaan).
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: Krijgt iedereen kanker

Erfelijke aanleg, danwel niet ? Tenminste komt er bij in de familie bijna geen kanker voor, en zo zie ik ook families waar het spijtig genoeg bijna vanzelfsprekend is.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Krijgt iedereen kanker

En dat heeft met het volgende te maken, Sjorssnors:

Bepaalde eiwitten die de celcyclus nodig heeft om te functioneren, worden gecodeerd door genen die bestaan uit 2 allelen. Ik neem als voorbeeld het RAS-eiwit. Zijn beide allelen voor RAS in orde, dan functioneert RAS naar behoren. Is 1 van beide allelen gemuteerd, dan functioneert RAS nog steeds prima, omdat het andere allel nog steeds een prima eiwit voortbrengt. Als er in je familie dus een allel al gemuteerd is, en dat allel wordt overgedragen, heb je dus geen kanker. De kans erop is alleen wel groter, want dan hoeft alleen het andere allel nog maar te muteren om te zorgen dat RAS niet meer functioneert en die factor wegvalt in de strijd van het lichaam tegen kanker.

Wat Wouter zegt: het onderwerp is zo ongelooflijk uigebreid, omdat het met zoveel verschillende factoren te maken heeft. Als RAS niet meer functioneert, wil dat niet zeggen dat je kanker krijgt. p53 vangt dat probleem over het algemeen prima op.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Krijgt iedereen kanker

zoek ook eens op:

PTEN

cowden's disease

p53

henrietta lacks (HELA cells)
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 32

Re: Krijgt iedereen kanker

Vitamine C doodt gericht kankercellen en lysine voorkomt uitzaaiingen van kankercellen.

Vanaf 1985 zit nog maar 30 % of minder vitamines in ons voedsel.

Hoe gevarieerd je ook probeert te eten, je krijgt niet voldoende vitamines binnen om gezond te blijven.

Mensen met te weinig inname van o.a. vitamine C en lysine hebben een voedingsboden voor kanker.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Krijgt iedereen kanker

GS750E schreef:Vitamine C doodt gericht kankercellen en lysine voorkomt uitzaaiingen van kankercellen.

Vanaf 1985 zit nog maar 30 % of minder vitamines in ons voedsel.

Hoe gevarieerd je ook probeert te eten, je krijgt niet voldoende vitamines binnen om gezond te blijven.  

Mensen met te weinig inname van o.a. vitamine C en lysine hebben een voedingsboden voor kanker.
AARGHH, als je iets verteld over 'de wondere werking van vitamine C' vertel dan ook het hele verhaal: Het is aangetoond dat wanneer er in vitro hoge concentraties vitamine C worden toegevoegd aan cellen dat de kankercellen dan selectief zullen sterven. Dit zal je nooit bereiken door je voedigspatroon aan te passen. Je laatste opmerking is dan ook totaal onzinnig.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 32

Re: Krijgt iedereen kanker

Nee ik ben het niet met u eens, op de grens USA/Mexico worden terminale kankerpatienten ingespoten met 200 gr vitamine C per dag.

Ongeveer de helft van deze terminale uitbehandelde (reguliere geneeskunde)kankerpatienten genezen.

Als uw bewering waarheid was, kunnen niet zoveel van deze kankerpatienten genezen.

Dit resultaat wordt in Nederland ook niet gehaald met patienten die een begin van uitzaaiingen hebben.

Spontane genezing, het standaart antwoord van artsen en wetenschappers daar geloof ik nu niet meer in.

Dus uw geleerde beweringen kloppen niet, dat vitamine C en lysine kanker genezen kan, is al 20 jaar achter gehouden door de aanhang van de reguliere wetenschappers.

De wetenschap lult al jaren (om hun baan en geld) achter de farmacie aan.

De langste tijd is geweest, het is niet meer tegen te houden.

Het heeft voor mij geen zin om met u door te gaan, dus ik laat het hierbij.

Berichten: 4.502

Re: Krijgt iedereen kanker

Ik volg de topic met reacties met belangstelling,maar zie in een laatste reactie een inspuiting vermeld van 200 GRAM vit.C per dag;vreet dat niet in op je aderen?

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Krijgt iedereen kanker

GS750E schreef:Nee ik ben het niet met u eens, op de grens USA/Mexico worden terminale kankerpatienten ingespoten met 200 gr vitamine C per dag.

Ongeveer de helft van deze terminale uitbehandelde (reguliere geneeskunde)kankerpatienten genezen.
links & referenties please!
Dus uw geleerde beweringen kloppen niet, dat vitamine C en lysine kanker genezen kan, is al 20 jaar achter gehouden door de aanhang van de reguliere wetenschappers.
waarom? werkelijk waarom>? iets dat zoveel levens kan redden en het antwoord is op een van de meest gestelde vragen in de medische wetenschap achterhouden? waarom? Ik ben een van die wetenschappers waar je het over hebt, nou ik houd niks stil, dan houden ze het ook stil voor mij, en al mn collegas, en mn superieuren. kom je weer bij zo`n samenzweringstheorie, en daar heb ik het niet zo op, omdat er geen redenen voor zijn.
GS750E schreef:De wetenschap lult al jaren (om hun baan en geld) achter de farmacie aan.

 
Een groot deel van de wetenschap (namelijk zo`n beetje alle universitaire onderzoeksinstellingen) worden niet betaald, en hebben niks te maken met de farmacie, maar worden betaald van giften (kankerfonds ed) en gesteund door de overheid, die bij genezing van kanker alleen maar baat heeft omdat de behandelingen nu zeer duur zijn, die heeft er dus ook niks aan het in de doofpot te stoppen

Werkelijk ik zou het geweldig vinden als het zo is, maar waarom wordt het dan in godsnaam geheim gehouden? waarom weet de reguliere wetenschapper hier niks van/cq kan het effect niet nabootsen??
Ik volg de topic met reacties met belangstelling,maar zie in een laatste reactie een inspuiting vermeld van 200 GRAM vit.C per dag;vreet dat niet in op je aderen?


Dat vroeg ik me ook al af ja, op welke manier dit dan wordt toegedient, dat is wel niet helmaal mijn straatje, maar het lijkt me ook dat je aderen dat niet aankunnen.
Het heeft voor mij geen zin om met u door te gaan, dus ik laat het hierbij.
alleen maar omdat wij graag willen weten waar je je info vandaan haalt en willen weten of het betrouwbaar is? ik zou willen dat je me overtuigd, graag zelfs! maar wel met hardere bewijzen dan beweringen svp.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Krijgt iedereen kanker

Let op: Dit is niet het juiste forum om eventuele samenzweringstheoriën te bespreken. De eventuele werking van Vitamine C op kankercellen mag je bediscussiëren mits er betrouwbare bronnen worden aangeleverd.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 6

Re: Krijgt iedereen kanker

Loowie schreef:Bij deze een gil..

Graag ontvang ik meer informatie.... maarre  dat heeft geen haast.

Alvast bedankt.

loowie
In je bloed zitten dendritische cellen. Deze zijn vitaal voor het herkennen en bestrijden van kanker, omdat ze systematisch alle cellen van het lichaam aftasten op zoek naar afwijkingen. Wanneer ze een abnormale cel ontdekken, verplaatsen ze zich bliksemsnel naar de dichtstbijzijnde lymfeklier, waar honderdduizenden killercellen als in een kazerne liggen opgeslagen. Deze trekken erop uit als ze daartoe worden geïnstrueerd door dentritische cellen, als generaals die het leger aansturen.’

Eén dendritische cel kan ongeveer vijfduizend killercellen simultaan informeren over de kenmerken van een kankercel die moet worden gedood. Hij doet dat door zijn tentakels – dendritische cellen zien er uit als kleine inktvisjes – uit te slaan. De killercellen zwermen uit en doden iedere cel met deze kenmerken.

Kanker krijgt een kans doordat de dendritische cellen onvoldoende functioneren. Ieder mens heeft kankercellen in zijn lichaam. Het gaat echter fout als het lichaam deze cellen niet meer herkent of kan doden. Leef wel. Indrasurya.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Krijgt iedereen kanker

Bron?????

Volgens mij klopt dat namelijk niet helemaal.
Dendritische cellen (DC) zijn een soort witte bloedcellen die vreemde eiwitten (bvb van bacterien en virussen) uit je lijf stofzuigeren en presenteren aan je immuunsysteem zodat je immuunsysteem adequaat kan reageren op een lichaamsvreemd eiwit. In de Immunotherapie voor kanker worden inderdaad DC's toegepast, maar ze hebben alleen nut als ze ex-vivo (buiten het lichaam) worden geprimed met een antigen (tumorspecifiek eiwit) en alleen in een autologe setting. D.w.z.; DC's hebben ook een soort van bloedgroep, dat noem je HLA (human leucocyte antigen). Voor ieder mens is het HLA profiel anders, en je immuunsysteem reageert conform je eigen HLA type.
Bron: http://www.diagnose-kanker.nl/kanker-en-al...tschecellen.htm

En:
.....Zoals gezegd zijn de T- en B cellen onderdeel van de verworven immuniteit. B cellen zijn verantwoordelijk voor de productie van antilichamen (antistoffen) tegen pathogenen. Antilichamen binden aan de ziekteverwekker, zodat deze herkenbaar wordt voor andere componenten van het immuunsysteem en opgeruimd kan worden. T cellen zijn er in verschillende soorten: ‘killer’ T cellen, die geïnfecteerde cellen kunnen herkennen en onschadelijk maken, helper T cellen, die o.a. de activatie van killer T cellen en B cellen helpen en het geheugen stimuleren en regulatoire T cellen, die ongewenste immuunreacties kunnen onderdrukken.

Een belangrijke schakel tussen het eerste en het tweede leger is de dendritische cel (DC). Dendritische cellen hebben namelijk als hoofdtaak het activeren van naïeve T cellen (T cellen die nog niet eerder in aanraking zijn geweest met deeltjes van pathogenen [antigenen]) in geval van een infectie.

In weefsels die een barriere vormen tussen het lichaam en de buitenwereld, zoals de huid, de longen en de darmen, bevinden zich dendritische cellen. De eigenschappen van de DCs hangen af van het stadium waarin ze verkeren. In de weefsels zijn de DCs onrijp en zijn ze heel goed in het opnemen van alles wat in hun omgeving komt (antigenen). De opgenomen antigenen worden door de DCs in specifieke organellen (=orgaan van een cel) verwerkt om in kleine stukjes gepresenteerd te worden aan T cellen. Het presenteren van antigenen aan T cellen is een eigenschap van rijpe DCs.

De rijping (maturatie) van DCs vindt plaats in reactie op een infectie. Tijdens de maturatie neemt de capaciteit om antigen op te nemen af en neemt de presentatie van antigenen sterk toe met als doel de activatie van specifieke T cellen. Tegelijkertijd migreren de DCs vanuit het weefsel via de lymfevaten naar de dichtstbijzijnde lymfeklier.  

Ook verandert het uiterlijk van de cel. Onrijpe DCs hebben een vrij rond uiterlijk, maar na maturatie vertonen ze op uitgebreide schaal dunne en langwerpige uitstulpingen als een soort sluier. Dit uiterlijk is nodig om zoveel mogelijk contact te kunnen maken met T cellen.

De lymfeklier is de ontmoetingsplaats voor dendritische cellen, T- en B cellen. Hier komen de DCs in aanraking met een heleboel T cellen. Elke T cell heeft echter een specifieke en heel eigen T cel receptor, waarmee hij unieke stukjes eiwit kan herkennen. Alleen de T cellen die een stukje herkennen dat gepresenteerd wordt door de DCs, worden geactiveerd. Een deel van de geactiveerde cellen zal achterblijven in de lymfklier om zich te ontwikkelen tot een geheugencel, maar het overgrote deel zal de klier verlaten en op zoek gaan naar de plaats van de infectie.
Bron: http://www.lumc.nl/4030/samenvattingen/200...03/verdijk.html
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Reageer