Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 2

Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Op 17 september 2002 zaten miljoenen mensen voor de buis, op het puntje van hun stoel. Op NGC was (live?) te zien hoe de robot in één van de schachten de eerste deur zou doorboren en het geheim achter deze zou onthullen. Iedereen dacht aan een nieuwe kamer. Misschien wel met de geheimen van Atlantis e.d. Mr. Zahi Hawass vond het 'amazing'! De miljoenen kijkers echter niet! Weer een deur. 'De' Tweede Deur zoals ze nu al 2 jaar genoemd wordt. We wachten al 2 jaar op het vervolg.

Mijn mening over de uitzending:

1) Dr. Zahi Hawass wist reeds wat er achter de eerste deur te vinden was.

2) De uitzending was niet live.

3) Na 2 jaar hebben ze nog steeds geen robot kunnen maken die ook de tweede deur kan doorboren.

4) Er werd tijdens de 'live' uitzending ook een graf geopend. Om miljoenen kijkers toch nog wat spektakel te gunnen.

5) Na twee jaar weet de Egyptische regering reeds wat er achter die tweede deur zit. Niets of iets wat de mensheid beter niet weet.

Opmerkingen en vragen over de schacht en de deuren:

1) Het was zeker geen luchtkoker. Anders zou deze niet afgesloten zijn door al zeker twee deuren.

2) Waarom was er een koperen hendel afgebroken en is er een metalen staaf in de schacht gevonden.

3) Waarom zijn die hendels. Waarschijnlijk om de deuren te bedienen.

4) Waarom twee deuren in een schacht van 20/20cm. Daar kan geen mens in.

Graag een discussie hieromtrent. Heb je een theorie, laat maar horen.

Meer info:

Tweede deur

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Yo , ik weet niet over welke uitzending je het hebt , maar zou er wel graar meer over weten , ken jij mss een goeie site omtrent Egypte en de piramides ? Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Google al geprobeerd daar over?

Hier staat best veel: http://ancksunanum.goedbegin.com/

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

was hun hypothese niet dat het eeen doorgang was voor de ziel om naar buiten te kunnen. Een ziel kan door die opening, kan deuren openen, en is het best veilig weggeboren voor alleveiligheid.

Als het iets is wat we niet mogen weten, wat dan???

Was toch een goede uitzendig. (Heb hem wel al een paar keer gezien, zelfs een keer met ondertitels die een paar minuten te laat kwamen.)
3) Na 2 jaar hebben ze nog steeds geen robot kunnen maken die ook de tweede deur kan doorboren.
ja en. Maak maar eens een robot een kamera, boor en wielen heeft en die door een boor opening geraakt. Practisch onmogelijk lijkt mij

Berichten: 1.286

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Ik heb deze wel gezien, een heel spectakel zonder bevredigend resultaat. Ik vond het een afknapper. De opening van de tombe was niet erg interssant. Het herkauwen over de geschiedenis van de P, kwam mij ook de strot uit. In het boek van Alen Alfond, goden uit de kosmos, repte ook over deze geheime gang en deur en de mogelijke geheime ruimte.

Ik denk eerder dat het een jan-*** verhaal is geweest om geinteresseerde op een dwaal spoor te zetten. Mocht het blijken dat er meer is dan ben ik als de kippen bij, mogelijk nog in mijn leven graag :shock:

Berichten: 656

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Waarschijnelijk gewoon publiciteit proberen te krijgen.

Zie je wel met meerdere dingen. Met alle wetenschappen komen er grote ontdekkingen aan het licht. Ondanks het al veel langer bekend is.

Denk bijv. aan de planeet X manie.

Berichten: 3

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Hoi,

Er is al een behoorlijke tijd verstreken, maar ik wil toch graag inhaken op dit onderwerp.

Er is een boek, getiteld "The Giza Power Plant", geschreven door Christofer Dunn.

Zijn theorie komt er in het kort op neer dat de grote piramide oorspronkelijk gebouwd is als een soort krachtcentrale. De schachten dienden volgens hem om (chemische) stoffen die nodig waren om een bepaald proces op gang te houden, in de 'koningskamer' te kunnen laten lopen.

Op een gegeven moment is de boel op hol geslagen, ontploft (aanwijzing hiervoor is o.a. dat de grote stenen in het plafond van de kamer gebarsten zijn, terwijl de rest van de binnenkant van de piramide in tact is) en dat de kamer a.h.w. uitgezet is, hetgeen niet gebeurt bij een aardbeving (daaraan worden de scheuren in het plafond namelijk in de standaard versie geweten).

Na deze ramp is de piramide waarschijnlijk verder "ontmanteld" en zijn bepaalde voorwerpen die nodig waren voor het vibratie-proces (geluid speelde een grote rol) weggehaald.

In latere tijden is de piramide vervolgens gebruikt als een soort initiatie-plek voor ingewijden. Door zijn speciale bouw, afgestemd op de aarde, is het bij uitstek een plek om door zo'n proces heen te gaan. Of de priesters in die tijd nog wisten waar de piramide oorspronkelijk voor diende is maar de vraag.

Persoonlijk vind ik het bovenstaande boek het enige (dat ik ken) dat een heleboel onverklaarbare zaken verklaart. Echt een aanrader als je in dit onderwerp geïnteresseerd bent.

Berichten: 3

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Veel van die (commerciele) TV programmaas zijn aftreksels van hetzelfde, teveel gebruikte, theezakje. En ik heb sterk de indruk dat Dr. Zahi Hawass behalve een intelligente wetenschapper, vooral een hele slimme zakenman is die baat heeft bij het bestaan van allerlei vage (complot) theorieën

Mijn interesse voor Gizeh is destijds gewekt met het boek uit 1924 van KNIL majoor Van der Vecht "De steenen spreken" (nog steeds voor een redelijke prijs te koop in (internet) antiquariaten). Het is een bewerking/vertaling van het boek van prof. dr. dr. D.Davidson en H. Aldersmith; "The great Pyramid and its divine message". Heel breed, heel interessant en bovendien kun je de bewijzen van de redenering zelf narekenen. Maar de kracht van het volgen van het bewijs is meteen de zwakte want het vereist een wetenschappelijk of wiskundige achtergrond. Daarom beter dat boek van Van der Vecht gelezen. Het is breed en diep tegelijkertijd en raakt veel gebieden ook van het huidige dagelijks leven. Maar het is wel geschreven vanuit een levensbeschouwing die i.h.a. niet zo populair is.

Over hoe de bouw van de pyramide tot stand gekomen is, is ook al veel geschreven. Ik kan me voorstellen als je je daarin verdiept dat je de mening onderschrijft dat de pyramide misschien een wereldwonder is, maar de logistiek rond de bouw een wonder in het kwadraat. Ooit een boekje gelezen van een frans fabrikant/eigenaar van een laboratorium waar kunstmatig steen gemaakt wordt. Die hanteerde de theorie dat de stenen blokken op de bouw gegoten zijn uit de klei van de nijl die ten tijde van de bouw een hele bijzonder samenstelling had. Hij kwam mede tot die conclusie na analyse van de afmetingen van alle stenen en waaruit volgens hem bleek dat er 'maar' tein houten mallen gebruikt zijn. De methode/theorie verklaart wel heel veel van de problemen die niet beantwoord worden met andere theorieen.

PS: n.a.v. o.a. een uitspraak in dit forum: "dat het een doorgang was voor de ziel om naar buiten te kunnen"; In tegenstelling tot andere Pyramides is er nooit één enkele aanwijzing c.q. bewijs gevonden dat de drie piramides op de hoogvlakte van Gizeh als grafthombe gebruikt zijn.

Berichten: 10

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Het idee dat het allemaal niks voorstelt is ondraaglijk en daarom moet er wat worden bedacht

Berichten: 3

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Het idee dat het allemaal niks voorstelt is ondraaglijk en daarom moet er  wat worden bedacht
Hmm...dat klinkt als een langs de kant staan en toezien hoe de anderen vrolijk dansen maar zelf niet meedoen uit angst voor een verkeerde danspas (not offending;-).

Er is nix mis met verwondering en een spontaan 'waartoe' als je je verdiept in mysteries...?

Lees Van der Vecht eens en verbaas je glimlachend over de hoeveelheid aan schijnbare "toevalligheden" in de pyramide van Gizeh, die de kleur in het leven doen toenemen, meer dan "werken, werken, belasting betalen en sterven".

Berichten: 51

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Ik denk dat ik die aflevering ook heb gezien. Een reporter stond s'nachts ter plaatste commentaar te geven op de 'grote ontdekking'. Achteraf gezien vond ik het eerder wat weg hebben van een mediaspektakel dan van een echte ontdekking. Er was inderdaad iets met een tweede mysterieuze deur,maar verder weet ik er ook niets meer van. Als er echte schatten te vinden waren zou ik dat waarschijnlijl wel hebben gehoord in en nieuwsuitzending of iets dergelijks.

greetz,jurggen

Berichten: 4.502

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Mogelijk is die pyramide er door andere intelligenties neergezet met allerhande rekenkundige en wiskundige ingebouwde formules,welke vele millennia later door de toevallige bezoekers als Pythagoras en andere wiskundig aangelegde wetenschappers uit onze oudheid als hun ontdekking worden gepresenteerd.

Zo'n jaar of twintig geleden schoot onze generatie een raket de ruimte in met allerhande symbolen,in de hoop dat er eens een intelligentie dat zou vertalen en contact met ons nemen!

Dus die pyramide kan ook bootschappen omvatten,die al voor een deel wiskundig (de onze) ontleed zijn,mogelijk zit er nog meer verborgen dan alleen egyptische schatten en wandschilderingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 20

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Er zijn plannen om het in februari met een kleine robot nog eens te doen.

Zie link:

http://www.metimes.com/storyview.php?Story...01-054208-5098r
Fact & Fiction. Illusion & Reality

Iedere speurtocht werpt nieuwe vragen op.

Hou Internet Veilig (HIV)

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Lees het boek "Wie schiep Egypte?" maar eens (ISBN 90-5911-512-0). Pas verschenen.

Berichten: 7

Re: Grote piramide (Egypte) - Tweede deur in schacht

Hallo allemaal,

Het laatste bericht hier is al weer even geleden geplaatst maar ik wil toch het gesprek weer op gang brengen. Er is een nieuwe stap gezet met betrekking tot de piramide.

http://www.nu.nl/wetenschap/2309351/robot-...-verkennen.html

In dit artikel is te lezen dat ze een nieuwe robot de gangen in gaan sturen. Wat zullen de bevindingen zijn van deze robot? Het zelfde als de vorige of word dit wel een doorbraak?

Ik hoor graag.

](*,)
---

Reageer