[Wiskunde] Vraagstukken (alleen de stelsels)

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 215

[Wiskunde] Vraagstukken (alleen de stelsels)

hallow, ik heb de stelsels nodig van de volgende vraagstukjes ( niet de oplossing , alleen de stelsels ) zoals :

8x = 5y

y = x + 15

GEEN oplossing:) alleen het stelsel

vraagstukjes :

1)bepaal 2 getallen waarvan de som 54 is en het verschil 34

2) de omtrek van een rechthoek is 75 cm en de lengte is 13 cm langer dan de breedte. bereken de afmetingen van de rechthoek.

3) een vliegtuig heeft een snelheid van 760 km/h als het met de wind meevliegt en een snelheid van 690 km/h als het tegen de wind in vliegt. wat is de snelheid van het vliegtuig bij windstilte en wat is de wind snelheid

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.097

Re: [Wiskunde] Vraagstukken (alleen de stelsels)

1)bepaal 2 getallen waarvan de som 54 is en het verschil 34
Er wordt gevraagd naar twee getallen. Noem deze twee getallen x en y. Van deze twee getallen ken je de volgende eigenschappen:

x + y = 54

x - y = 34
2) de omtrek van een rechthoek is 75 cm en de lengte is 13 cm langer dan de breedte. bereken de afmetingen van de rechthoek.
Er wordt gevraagd naar de lengte en breedte van de rechthoek. Noem de lengte (in cm) x en de breedte (in cm) y. Van deze twee getallen ken je de volgende eigenschappen:

2*x + 2*y = 75

x - y = 13
3) een vliegtuig heeft een snelheid van 760 km/h als het met de wind meevliegt en een snelheid van 690 km/h als het tegen de wind in vliegt. wat is de snelheid van het vliegtuig bij windstilte en wat is de wind snelheid
Er wordt gevraagd naar de snelheid van het vliegtuig bij windstilte en de windsnelheid. Noem de eerste snelheid (in km/h) x en noem de windsnelheid (in km/h) y. Van deze twee getallen ken je de volgende eigenschappen:

x + y = 760

x - y = 690

Hierbij neem ik aan dat de snelheid van het vliegtuig met de wind mee gelijk is aan de snelheid van het vliegtuig bij windstilte plus de snelheid van de wind. Of dit waar is weet ik niet, ik zie de logica er niet achter eerlijk gezegd, maar ik ken eigenlijk ook geen ander verband dan bovenstaand.

Berichten: 215

Re: [Wiskunde] Vraagstukken (alleen de stelsels)

he bedankt, ok; dit deel snap ik ! :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [Wiskunde] Vraagstukken (alleen de stelsels)

Kan je het ook zelf nu? Er is een verschil tussen begrijpen wat iemand anders doet, en het zelf reproduceren?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer