Wel of geen contact?
-
- Gast
Geplaatst op 20 juni 2006 - 14:32
M.a.w. zou je contact willen met buitenaards bewustzijn?
Geplaatst op 20 juni 2006 - 14:35

Geplaatst op 20 juni 2006 - 15:22

- Robert Heinlein -
Geplaatst op 20 juni 2006 - 15:26
- Jimi Hendrix -
Geplaatst op 20 juni 2006 - 15:57

Het tofste lijkt me als het betenaards bewustzijn waar we contact mee krijgen, ongeveer net zo ver ontwikkeld is als wij, maar wel heel anders is.
Het lijkt me leuk als ze dichtbij genoeg wonen om mekaar met een ruimteschip te bezoeken. En al lijkt me een oorlog tegen buitenaartse wezens wel intressant, toch heb ik liever dat het heel vredige wezens blijven.
Opvallent trouwens, dat er zoveel wordt gefantaseerd over buitenaards leven. Dit komt volgensmij omdat je bij het fantaseren over buitenaards leven, er van uit mag gaan dat je fantasie meschien wel eens werkelijkheid zou kunnen zijn.
Ferdi
Geplaatst op 21 juni 2006 - 07:39
Ik ben wel benieuwd ofdat de aliens bestaan. Rationeel gezien zou je zeggen van wel, kwestie van een simpel rekensommetje; er zijn zoveel planeten, als 1 op de zoveel een atmosfeer zou hebben dan heb je er nog zoveel over en het moet wel dat op één van die planeten intelligent leven voorkomt. Ik ben de getallen vergeten maar ze zijn nogal imposant. Je moet bovendien bedenken dat we maar een zeer klein stukje van ons universum kunnen overzien. We weten nog lang niet alles van ons eigen zonnestelsen laat staan dat we iets weten over andere zonnestelsels.
En dan zijn eventuele andere universa nog niet meegerekend. Volgens de snaartheorie zouden er vele universa zijn en dit van ons slechts één van de velen.
Als er inderdaad aliens zijn dan is het nog interessant om te fantaseren hoe ze er uit zien? Misschien zijn het wel insecten of weekdieren.
Geplaatst op 21 juni 2006 - 08:11
maar als ze echt hoog ontwikkeld zijn zijn ze mer dan slim genoeg om wel respectvol met andere levende wezens om te gaan. zijn ze lager maar wel hoger dan ons, dan kunnen we wel een probleem hebben

- Robert Heinlein -
Geplaatst op 21 juni 2006 - 08:20
Nu ga je ervanuit dat een respectvolle bejegening iets met intelligentie te maken heeft.waar jij het over hebt is de Drake vergelijking (dacht ik), als je die doet met de gegevens van ons melkwegstelsel kom je uit op een paar honderduizend verschillende beschavingen ofzo.
maar als ze echt hoog ontwikkeld zijn zijn ze mer dan slim genoeg om wel respectvol met andere levende wezens om te gaan. zijn ze lager maar wel hoger dan ons, dan kunnen we wel een probleem hebben
Dit is een onterechte aanname, nu ben ik het eens dat voor moreel handelen een zekere intelligentie nodig is maar de veronderstelling 'hoe intelligenter hoe moreler' is per definitie een verkeerde.
In die zin heeft moraal niks met intelligentie te maken.
En wat bedoel je met "zijn ze lager maar wel hoger dan ons"?
Geplaatst op 21 juni 2006 - 08:31
maar wat ik bedoel met wel lager maar wel hoger dan ons, is dat ze dan wel lager zijn dan die hele hoge wezens, maar nog steeds technisch geavanceerder dan ons, dat misschien dat dat moraal ofzo dan ontbreekt. in ieder geval kunnen er niet heel veel echt aggresieve soorten zijn, die roeien mekaar uit (in mekaars vaarwater zitten enzo, zorgt automatisch voor problemen, zien we ook op onze planeet)
- Robert Heinlein -
Geplaatst op 21 juni 2006 - 09:47
Als dit niet het geval word, van dat slavernij gebeuren, wil ik heel graag met ze in contact komen omdat zoals al eerder gezegd ze veel slimmer zijn. Ze kunnen ons technieken leren en hun manier van wetenschap. Helaas kun je niet van te voren weten hoe ze zijn...
Geplaatst op 21 juni 2006 - 10:01
eencelligen, planten vallen toch ook allemaal onder de mogelijkheden, sterker nog, de kans daarop is stukken groter.
Geplaatst op 21 juni 2006 - 10:14

- Robert Heinlein -
-
- Gast
Geplaatst op 21 juni 2006 - 11:59
dat is toch ook de stelling in dit topic?!ik vraag me af waarom iedereen gelijk afgaat op het idee dat het intelligent buitenaards leven is.
Niet expliciet. Ik ga er echter wel vanuit dat het buitenaardse bewustzijn contact zoekt met ons, omdat wij nog niet zo ver zijn. Persoonlijk denk ik dat dit mogelijk is indien het een verder geevolueerde bewustzijnsvorm is.
Geplaatst op 21 juni 2006 - 12:33
waar baseer je dat op? misschien zijn we juist wel al erg ver. OK, als we fantaseren wat er nog allemaal mogelijk is, zoals binnen een paar seconden in een ander zonnestelsel zijn dan zijn we nog niet ver, maar ik geloof niet dat er wezens zijn die al honderden of weet ik vele hoeveel scheepjes door het heelal hebben vliegen om te koloniseren, vermaak, onderzoek,ontdekking, etc. Als je ziet hoeveel tijd er nodig is geweest om ons te brengen waar we nu zijn....omdat wij nog niet zo ver zijn.
0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers
Nieuwsberichten
Gesponsorde vacatures
-
Hier ook uw vacature?
06-14
Nieuwe onderwerpen
-
Zoutoplossing onderzoeken
00:58
-