Wie heeft de absolute macht

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 1.286

Wie heeft de absolute macht

Wie heeft de absolute macht in de wereld? Ik spreek niet over presidenten, landen of bedrijven, maar de macht van enkele families die de wereld besturen, zonder dat de meerderheid hiervan op de hoogte is.

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: Wie heeft de absolute macht

Ben benieuwd wanneer de eerste zich aanmeldt die het over de Joden achter de schermen gaat hebben... :roll:

Eelco

Berichten: 4.546

Re: Wie heeft de absolute macht

haha, ik weet waar je op doelt :roll: nee wie de echte macht heeft: ja ik denk de grote banken van de wereld, zij controleren het geld en dus de hele wereld.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 30

Re: Wie heeft de absolute macht

En grote bedrijven dan?

Berichten: 4.546

Re: Wie heeft de absolute macht

die kunnen geen geld er zomaar bij maken (digitaal dan, maar dat is tegenwoordig helaas net zo belangrijk) en controleren het geld niet :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 30

Re: Wie heeft de absolute macht

Ze zijn alleen maar eigenaar van het geld wat de bank controleerd/beheert

Gebruikersavatar
Berichten: 767

Re: Wie heeft de absolute macht

Ben benieuwd wanneer de eerste zich aanmeldt die het over de Joden achter de schermen gaat hebben...   :roll:
Tsja Paul Wolfowitz en geoff? Lamb zijn wel echte haviken achter de schermen bij Bush. Is Wolfowitz niet de nieuwe topman van de IMF of wereldbank. Ik denk dat we dan wel een redelijk antwoord hebben op de vraag wie de macht hebben, ik doel niet op de joden (of Israëliërs zoals u wenst), maar de wereldbank en IMF die nu onder leiding van een conservatieve Amerikaan en de belangen behartigd van de VS. Staat de VN nu ook niet onder leiding van die Amerikaan Bolton? Die altijd kritiek had op de VN? Of is dat uiteindelijk toch niet doorgegaan?. Ik denk als je deze 2 organisaties onder controle hebt je de absolute macht hebt. Hoewel de VN heeft natuurlijk nog altijd stemrecht maar ja, als je de wereldbank en IMF controleert dan is hier en daar wat chantage of steekpenningen natuurlijk een leuke mogelijkheid om hier en daar een standpunt te laten herzien.

Of je het werkelijk, zoals Alexander Hartmans stelt, op families kan terugbrengen, dat denk ik niet. Eerder op netwerken van machtige mensen met hetzelfde belang. Misschien zijn de “skulls and bones” club of de Bilderberggroep wel de ware machthebbers. Machtige en financieel zeer vermogende mannen die elkaar zo nu en dan met een geheime agenda en omgeven door veiligheidsmaatregelen elkaar ontmoeten en / of aan elkaar worden voorgesteld en de gezamenlijke belangen worden besproken. Gigantische financiële middelen en invloeden kunnen je president van de VS maken. Maar ja, ik dwaal af in samenzweringen en schaduwregeringen en dat is voor mij als rationeel denkend mens soms in conflict met mijn fantasie. Maar als liefhebber van de boeken van Robert Ludlum lijkt me een dergelijk pact niet geheel onmogelijk. Een Bilderberggroep is natuurlijk wel een vreemd verschijnsel, waar hebben deze invloedrijke personen het over tijdens deze zeer geheime en beveiligde ontmoetingen. Waarom komt men nooit met een persconferentie wat deze personen bespreken, waarom deze laken van geheimzinnigheid in stand houden? Het gaat toch niet over koetjes en kalfjes als zulke mensen elkaar ontmoeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 657

Re: Wie heeft de absolute macht

Trilateral Commission

Trilateral Commission

CFR + TC

Council on Foreign Affairs

Federal Emergency Management Agency

Wereldbank

En dan nog alle banken natuurlijk, waar het financiëel noodzakelijke wordt geregeld en geinvesteerd. En natuurlijk het militair-industriëel complex niet te vergeten..

al met al een groep van partijen met dezelfde belangen, dezelfde doelen en dezelfde middelen.. en daarom moeilijk te stoppen..
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Wie heeft de absolute macht

De `media` staat onbetwistbaar op nummer 1.

Berichten: 180

Re: Wie heeft de absolute macht

Leg eens uit??
Er is een Waarheid die onafhankelijk is van iedere perceptie. Zoek deze waarheid en die zal je bevrijden.

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Wie heeft de absolute macht

De media beslist wat mensen `denken`, de media beslist bvb wat er in het nieuws komt hoeveel aandacht er aan bepaalde zaken wordt besteed en ook op welke manier, kortweg we worden de laatste decenia opgevoed door de media.

Dus wie de media controleerd heeft de absolute macht mi.

Berichten: 89

Re: Wie heeft de absolute macht

Die onnozelaars in Groom Lake natuurlijk...

Berichten: 180

Re: Wie heeft de absolute macht

Gray schreef:De media beslist wat mensen `denken`, de media beslist bvb wat er in het nieuws komt hoeveel aandacht er aan bepaalde zaken wordt besteed en ook op welke manier, kortweg we worden de laatste decenia opgevoed door de media.

Dus wie de media controleerd heeft de absolute macht mi.
Heb jij toevallig een overzicht van de grote media concerns en wie ze controleert dan kunnen we gelijk zien wie de macht hebben.

Gr. Ihsan
Er is een Waarheid die onafhankelijk is van iedere perceptie. Zoek deze waarheid en die zal je bevrijden.

Berichten: 4.546

Re: Wie heeft de absolute macht

de media is ook maar een pop (zie FOX en Bush, het was toch FOX?) van het groter geheel. de gene met de echte macht zijn nog steeds degene die de macht over het geld hebben, want helaas is dat het enige wat telt in deze maatschappij.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 657

Re: Wie heeft de absolute macht

Goddard said: "A society whose citizens refuse to see and investigate the facts, who refuse to believe that their govt. and their media will routinely lie to them and fabricate a reality contrary to verifiable facts, is a society that chooses and deserves the Police State Dictatorship it's going to get."
En daar zou ie wel eens gelijk in kunnen krijgen :roll:

Anywayz, na wat zoekwerk, hier het overzicht van de Amerikaanse media:

Who controls the Media?

en deze zegt het voor mij op een zeer duidelijke en eenvoudige manier: zo is het schijnbaar..

Schema US media
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Reageer