eerste besmetting van H5N1 van mens op mens

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 19

eerste besmetting van H5N1 van mens op mens

een indonesische vrouw heeft leden van haar familie besmet, nadat deze in een kleine ruimte samen waren. de mutatie van was voorspeld, maar wetenschappers zeggen dat de mutatie niet zo zorgwekkend is (de mutatie is gering)

ik vraag mij wel af waarom wij niets meer horen van de vogelgriep. alleen op bepaalde sites kom je te weten dat er al in november 2003 een man van 24 is gestoven en dit werd achtergehouden door de Chinese overheid

we krijgen ook geen informatie over de versprijding van het virus

is het te ver van ons bed? of wil men geen onrust?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: eerste besmetting van H5N1 van mens op mens

Persoonlijk vind ik dat indertijd het topic vogelgriep nogal leek op een hype. Zoveel mensen zijn er niet aan gestorven (relatief gezien ten opzichte van andere ziektes). Nu de hectiek een beetje verdwenen is, is het voor de media niet meer interessant om hier over te berichten. Ik denk ehcter wel dat dit nog een interessant onderwerp zal blijven voor (biologische) wetenschappers. Misschien de wetenschapsbladen maar in de gaten houden?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: eerste besmetting van H5N1 van mens op mens

Persoonlijk vind ik dat indertijd het topic vogelgriep nogal leek op een hype. Zoveel mensen zijn er niet aan gestorven (relatief gezien ten opzichte van andere ziektes). ..??..
Als we ons pas druk gaan maken over een ziekte als deze al duizenden slachtoffers gemaakt heeft zijn we een beetje laat..... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.546

Re: eerste besmetting van H5N1 van mens op mens

een ziekte als dit is neit te vermijden door de overbevolking, het is gewoon een soort beveiliging van de natuur zeg maar. maar dit onderwerp blijft zeker interessant, alleen al omdat ik bijna zeker weet dat er bij die indonesische besmetting ook buitenstaanders zijn besmet, dat is in dat soort gebieden amper te voorkomen.

wij krijgen ook niet veel informatie omdat men geen paniek wil zaaien, dat zou het alleen maar erger maken (haat het persoonlijk, bij elk onderwerp, maar het is wel nodig)

en een virus als dit is nooit ver van ons bed. in no-time is het de wereld rond, de moderne technieken maken dit zo makkelijk.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 168

Re: eerste besmetting van H5N1 van mens op mens

Hoe het zit met H5n1 wordt volgens mij zeker nog in het oog gehouden. Trouwens, wat weet je nog meer over die besmetting van mens op mens???? Wie weet hoe het er ginder aan toe is gegaan. Besmetting door de lucht? of aanraking, wat mij een heel stuk aannemelijker lijkt. En als men weet dat H5n1 van dier op mens kan overgaan door intensief lichamelijk contact. (daar ùslapen ze als het ware tussen de kippen). Dan lijkt het mij ook zeer logisch dat het virus van mens op mens kan overgaan door intensief lichamelijk contact. Niet dan?

Het moment dat het virus muteert en zich gemakkelijk door de lucht kan gaan verspreiden en dan ook nogeens mensen kan besmetten... pas dan maar op.

Dan zllen we het wel horen hoor.....

Dus don't worry over de vogelgriep.. er staan nog vele andere virussen klaar in de rij om ons "de mens" het leven zuur te maken.
** wat heeft God gedaan in die miljoenen jaren voor hij de aarde schiep? **

Reageer