Oude dictaten

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Oude dictaten

Ik ben gepakt door het sterrenvirus en wil er serieus me aan de slag. Ik heb inmiddels een kijker gekocht maar ontdek dat ik nog wat basis kennis te kort kom.

Wie heeft er daarom oude dictaten in "Inleiding in de sterrenkunde", en/of aanverwante thema's en wil ze wel kwijt.

Gerard

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Oude dictaten

Er gaat natuurlijk niets boven een nederlands boek of dictaat. Maar ik denk dat je op internet ook heelveel kan vinden.

Je moet alleen engels kunnen lezen in de meeste gevallen. Ik stel voor dat je is astronomie en astronomy intikt in www.google.nl en kijk dan wat er uit komt. (het ene is nederlands, het andere engels trouwens)

Je kunt het zoekresultaat ook wat meer specificeren met "inleiding" of "introduction" of "learning" ofzo.

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: Oude dictaten

Mocht je toevallig in of bij Utrecht wonen, bij de faculteit Natuur- en Sterrenkunde van de UU hebben ze zat dictaten liggen... Ik heb zelf nog wel 'de bouw en ontwikkeling van sterren', maar die kun je net zo goed zelf kopen bij die facultiet.. Die dingen kosten hooguit 5 Euro..
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 67

Re: Oude dictaten

Een van die dictaten "inleiding tot de sterrenkunde" van professor Frank Verbunt, uit Utrecht, is dit jaar uitgegeven in boekvorm: Het leven van sterren. Ik gebruik het zelf nog regelmatig.

Het is ook online te bestellen.
De sterrenhemel voor Nederland en Belgie: http://hemel.waarnemen.com

Reageer