Toelatingsgesprek Civiele Techniek

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 21

Toelatingsgesprek Civiele Techniek

Hey,

Aanstaande woensdag heb ik een toelatingsgesprek voor Civiele Techniek. Van wat ik heb gehoord zullen ze mij vooral naar mijn wis -en natuurkunde niveau kijken. Nu zit dat wiskunde wel goed, maar natuurkunde ben ik nog niet helemaal zeker van. Kan iemand mij vertellen wat voor soort natuurkunde ik kan verwachten op een opleiding Civiele Techniek? Iemand die hier ervaring mee heeft misschien?

Ik probeer namelijk te voorkomen een flater te slaan op dat gesprek, dus ik wil nog even het een en ander nakijken als dat kan :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Toelatingsgesprek Civiele Techniek

Ik heb hier geen ervaringen mee, misschien kan je een kijkje op dit forum nemen... Blijf vooral rustig tijdens dat gesprek, want ik heb wel ervaringen met nervositeit!
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 21

Re: Toelatingsgesprek Civiele Techniek

Ik heb al wat rondgekeken hier maar niet veel gevonden helaas, vandaar deze topic.

Berichten: 107

Re: Toelatingsgesprek Civiele Techniek

Vooral geen taalgebruik als 'deze topic' gaan gebruiken; dat kan ik je wel vertellen :roll: .
This old world still looks the same.

Berichten: 301

Re: Toelatingsgesprek Civiele Techniek

nederlands is ook mijn goedste vak hoor :wink:

OT:

heb je niet een uitnodiging oid gehad waar iets instaat?...

voor mijn toelatingstoets('t is geen gesprek, maar beide voor toelating) kreeg ik een brief met info over de datum/locatie, welke boeken ik voor informatie kon gebruiken en nog een paar oefensommen...
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Toelatingsgesprek Civiele Techniek

Vooral geen taalgebruik als 'deze topic' gaan gebruiken; dat kan ik je wel vertellen :roll: .
www.vandale.nl:

to·pic (de ~, ~s)

1 onderwerp van gesprek

de topic is het eigenlijk. (ik vind het ook vies klinken maar het is wel de) :P

Weer on-topic:

Waarom kijk je niet op de roosters van de universiteit waar je naar toe gaat. Als je niet weet wat een vak is, kan je dat hier altijd nog vragen.

Hier van de U-twente:

http://www.cit.utwente.nl/onderwijs/studie...2007/index.html
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 4.502

Re: Toelatingsgesprek Civiele Techniek

Voor civiele techniek komen vooral materialen en eigenschappen daarvan aan de orde,te denken aan sterkte van stenen,staal,beton,glas.

Uitzetten van materialen door warmte,wat een rol gaat spelen bij bruggenbouw,grote spanten,lange gevels.

Druksterkte (drukvastheid) van grondsoorten wegens aanleg van funderingen van objecten.

Kwaliteiten van houtsoorten wegens blootstelling aan weersomstandigheden als wind en regen en dus beschermen met houtbeschermingsmateriaal als beitsen,verven,etc.

Dit is nog maar een heel summier/globaal verhaal!

Berichten: 21

Re: Toelatingsgesprek Civiele Techniek

Dank voor de tips, hier kan ik wat mee.

Reageer