Aantonen van luchtstromingen

Moderator: physicalattraction

Reageer

Aantonen van luchtstromingen

Voor een project moet ik luchtstromingen kunnen laten zien. De vraag is alleen op welke manier?
  • Gebruik maken van rook

    ik wil eigenlijk niet een generator kopen/huren
  • Gebruik maken van poeder

    niet te doen, want het gaat om de uibeelding van drukverschil, en dan zijn er gebieden waarbij de lucht niet in beweging is, en de poeder dus valt
  • Gebruik maken van waterdamp (heet water)

    niet te doen, want dit is niet te registeren, ivm condens op lens/buis
Heeft er iemand een goede oplossing om de luchtstroming te laten zien, of tips hoe ik de bovenstaande manieren wel kan uitvoeren?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Aantonen van luchtstromingen

Poeder in of bij de bron van je lucht.

Het maakt niet uit of het neervalt. Zijn pad verteld veel over de luchtstroom

Gebruikersavatar
Berichten: 91

Re: Aantonen van luchtstromingen

cigaretten rook?

en wat ik als klein jongetje wel eens deed, was een ballon met helium door middel van wat gewicht er aan laten zweven.

is alleen wel erg grof.
It's just an illusion !

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Aantonen van luchtstromingen

Op discoverie gebruikten ze laatst een wattenstaafje met een of ander rokend spulletje erin. werd niet gezegd wat het was, maar het werkte goed.

Re: Aantonen van luchtstromingen

Ik denk dat ik dan voor de rook ga, want met poeder is het zéér lastig om te laten zien of er een drukverschil onstaat of niet. Ik zal eens gaan kijken of ik kan nagaan wat ze gebruikt hebben bij discovery.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Aantonen van luchtstromingen

Als alternatief voor rookmachine: misschien is er een wierrook die flink wat rookt, of iets anders dat je in de hens kan steken? (bijv. stadionfakkel als je van veel rook houdt)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer