raket

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

raket

weet iemand iets of je een raket kan maken met huishoudlijke spullen bijv colla fles als body enz

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: raket

Jazeker, de waterraket. zie http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...?showtopic=2108

een enigszins kleinere raket: lucifer waarbij je om de zwavelkop een stukje aluminiumfolie zo dichtvouwt dat gassen er alleen aan de achterkant uit kunnen ontsnappen (langs het houtje). Zet deze schuin neer, houd een vlammetje onder de folie en voila. Max afstand ongeveer 8 meter.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: raket

Die luciferraket is mij trouwens nog nooit gelukt... :roll: Waarschijnlijk stak ik 'm altijd op de verkeerde manier aan of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: raket

Die luciferraket is mij trouwens nog nooit gelukt... :roll: Waarschijnlijk stak ik 'm altijd op de verkeerde manier aan of iets dergelijks.
De gewichtsverdeling komt behoorlijk nauw. Varieeer met verschillende formaten folies, en bijv. eerst dubbelvouwen. Ik heb goede ervaringen met van dat dikke folie (wat wordt gebruikt om flessen houdbare melk mee dicht te maken, en sommige van die voorverpakte toetjes).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer