Beginnen met studie op universiteit vanaf januari. Kan dat?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 4

Beginnen met studie op universiteit vanaf januari. Kan dat?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en hopelijk is er iemand die mij een beetje kan helpen.

Ik was van plan om vanaf september te beginnen met mijn studie op universiteit, maar om bepaalde redenen kan ik het niet meer doen.

Mijn vraag is of het weleens voorkomt dat je via bepaalde planning en afspraken vanaf januari begint. Niet dat ik in half jaar heel het schooljaar wil afmaken. Maar dat ik zeg maar die half jaar goed gebruik in plaats van wachten tot volgend jaar.

Komt het weleens voor dat je je inschrijft op een universiteit vanaf januari?

Alvast bedankt voor je moeite.

Groeten,

Harm

Gebruikersavatar
Berichten: 393

Re: Beginnen met studie op universiteit vanaf januari. Kan dat?

Volgens mij moet dat kunnen, maar ik zou zeggen; neem contact op met de universiteit waar je naar toe wil gaan, en vraag of het voor de studie die je wil doen mogelijk is.
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: Beginnen met studie op universiteit vanaf januari. Kan dat?

Hangt van de universiteit af. Het kan nogal verschillen, soms kan het wel, soms ook niet. Meestal hangt het ook van je voorkennis af. Ik zou gewoon even naar de desbetreffende afdeling bellen, daar weten ze er vast alles van af. Doe het wel snel want bijna iedereen gaat al op vakantie.
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Beginnen met studie op universiteit vanaf januari. Kan dat?

Niet dat ik in half jaar heel het schooljaar wil afmaken. Maar dat ik zeg maar die half jaar goed gebruik in plaats van wachten tot volgend jaar.
Het afgelopen semester had ik een nieuwe studente in de groep die pas in januari begon en al enkele vakken (die enkel dit semester liepen) mee deed om hiervoor een vrijstelling te krijgen wanneer ze in september aan het 'normale voltijdse traject' zou beginnen. Het komt dus zeker voor, maar of het ook kan waar jij het wil doen moet je dus even navragen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer