water maken.

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 333

water maken.

als ik het goed begrijp is water er niet altijd geweest, en is het een productie van gassen in onze dampkring die condenseerde en zo neervielen, nu is mn vraag kunnen we dezelfde gassen ontwikkelen die dan in water kunnen omgezet worden ?

mn doel is een bom te gooien op de maan met als effect dat er water ontstaat :roll:
Wie niet slim is moet sterk zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: water maken.

er zijn maar 2 gassen nodig om water te maken dat zijn waterstof en zuurstof.

als je waterstof laat ontbranden onstaat er dus water
It's amazing how often courage and stupidity go hand in hand, but its always stupidity thats needs courage

Berichten: 4.546

Re: water maken.

och doe geen moeite, er is al water op de maan, bevroren weliswaar maar water is er wel :roll: en ja zoal al gezegt: een simpele reactie tussen zuurstof en waterstof vormt water, basic scheikunde proefje in de 3de klas :P
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: water maken.

http://www.synapses.co.uk/science/moonwat.html

lees maar eens hoe ze denken dat dat water hier op Aarde en op onze maan is geraakt.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: water maken.

och doe geen moeite, er is al water op de maan, bevroren weliswaar maar water is er wel :roll: en ja zoal al gezegt: een simpele reactie tussen zuurstof en waterstof vormt water, basic scheikunde proefje in de 3de klas :P
zoals al gezegd...

Sorry, ik kan me niet meer herinneren wat jouw mening in die bloedige strijd in mijn spellingstopic was over gecorrigeerd worden...

Reageer