Medische problemen!

Berichten: 4.502

Medische problemen!

Iemand poneerde een penisprobleem en dat werd afgeboekt als zijnde een persoonlijk medisch probleem en werd er geadviseerd om naar de huisarts te gaan.

Iemand poneerde er vlak voor of na een probleem met piepen in zijn oren,het geen ook een persoonlijk medisch probleem is,en dat werd niet afgeboekt en volgde geen verwijzing naar de huisarts.

Sexuele problemen zitten toch nog wel in de taboehoek in deze moderne maatschappij

waarvan dit forum deel uitmaakt. :roll:

Overigens,dit is een medisch forum;waarom mogen persoonlijke medische problemen niet geponeerd worden.

Waarom mogen bijv.persoonlijke problemen op andere niveaux wel gesteld worden, zeg maar bijv.huiswerk,techniek,wiskunde,etc.etc.

Heeft de Vereniging van artsen,chirurgen,apothekers,fabrikanten (als die bestaan) hier een zware vinger in wegens subsidies? Kom je hier op een gebied dat nog onder een grote afgeschermde paraplu zit;ook van overheidswege?

Berichten: 4.546

Re: Medische problemen!

omdat wij geen online huisartsen centrum zijn, het is gewoonweg beter om naar de huisarts te gaan want die kan je echt veel beter helpen, die is namelijk deskundige.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 4.502

Re: Medische problemen!

Op andere vakgebieden lopen ook veel deskundologen rond,ook op onderwijsgebied.

Desondanks worden er wel antwoorden getolereerd op niet-medische gebieden.

Daar kunnen ook antwoorden op worden gegeven op gestelde vragen en bij gebruik making van dat bewuste antwoord kunnen er ook persoonlijke problemen ontstaan.

Ik denk bijv.aan vragen over een willekeurig technische onderwerp en daar wordt een onjuist antwoord op gegeven dan krijgt de gelukkige eigenaar van het internet-advies ook te maken met de brokken.

En dat mag dan wel! :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Medische problemen!

oktagon schreef:Iemand poneerde een penisprobleem en dat werd afgeboekt als zijnde een persoonlijk medisch probleem en werd er geadviseerd om naar de huisarts te gaan.

Iemand poneerde er vlak voor of na een probleem met piepen in zijn oren,het geen ook een persoonlijk medisch probleem is,en dat werd niet afgeboekt en volgde geen verwijzing naar de huisarts.
Ik heb die topic toen gesloten, maar dat had niets te maken met de seksuele aard van het onderwerp - voor zover je een penisprobleem al 'seksueel' wil bestempelen. De andere topic die je aanhaalt heb ik net even bekeken en uit de beginpost kan ik wel een fundamenteel verschil opmerken: er werd hier niet om medisch advies omtrent het probleem gevraagd, maar naar mogelijke oorzaken en de (wetenschappelijke) verklaring van het fenomeen.

Verder valt dit eerder onder feedback en opmerking m.b.t. het beleid, dus verhuis ik je topic.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.502

Re: Medische problemen!

En waar gaat mijn topic dan naar toe?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Medische problemen!

En waar gaat mijn topic dan naar toe?
Je topic is reeds verhuisd van het medisch forum naar "Over dit forum: Regels, nieuws en feedback".

Discussies ivm het beleid kunnen hier beter gevoerd worden dan in de individuele fora.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.546

Re: Medische problemen!

Ik denk bijv.aan vragen over een willekeurig technische onderwerp en daar wordt een onjuist antwoord op gegeven dan krijgt de gelukkige eigenaar van het internet-advies ook te maken met de brokken.
klopt, alleen die brokken zijn lang niet zo erg als brokken met je lichaam :roll: maar als bijv de arts over iets niet veel advies kan geven vind ik het wel kunnen dat je hier om advies vraagt.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Medische problemen!

Medische problemen zijn bovendien vaak erg persoonlijk, bezoeken aan een arts zijn niet voor niets in vertrouwen en onderhevig aan het beroepsgeheim. Een openbaar forum is m.i. geen goede plaats om dergelijke private problemen te bespreken, zeker omdat er in het algemeen geen professioneel advies zal volgen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.502

Re: Medische problemen!

Wel eens een steen op je hoofd gehad of van een fiets gevallen door ondeugdelijke constructies,lijkt me ook niet zo best.En als je tegenwoordig een zwaar medisch probleem hebt moet dat wel gebeuren in de diensttijd van oom of tante dokter,anders kom je in handen van de huisartsenpost en die zijn ook heel gauw moe en alleen in beweging te brengen met 112!

Maar mogelijk brengt deze opmerking de topic weer naar een ander plekkie!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Medische problemen!

Ik denk niet dat er veel gebouwen rechtgetrokken worden na advies of berekeningen op het wetenschapsforum. Waarschijnlijk bedoel je het ook niet meer dan illustratief, maar dat neemt niet weg dat er toch een verschil is tussen medisch advies en hulp bij het oplossen van een fysica vraagstuk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.502

Re: Medische problemen!

Het zal wel een cultuurkwestie blijven;zelfs over Ons Lieve Heer wordt er uitgebreid gefilosofeerd,gedebatteerd,geouwehoerd,etc.En dat valt niet onder de afboekregelingen.

En wegens allerhande meningen over OLH zijn er miljoenen mensen om "zeep" gebracht;nu worden er weer meningsverschillen met religieuze achtergrond uitgevochten in het Middenoosten!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Medische problemen!

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je wil aantonen met deze 'wending'?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Medische problemen!

oktagon schreef:Wel eens een steen op je hoofd gehad of van een fiets gevallen door ondeugdelijke constructies,lijkt me ook niet zo best.En als je tegenwoordig een zwaar medisch probleem hebt moet dat wel gebeuren in de diensttijd van oom of tante dokter,anders kom je in handen van de huisartsenpost en die zijn ook heel gauw moe en alleen in beweging te brengen met 112!

Maar mogelijk brengt deze opmerking de topic weer naar een ander plekkie!
Ik denk dat er wel degelijk een duidelijk verschil is tussen medische en technische problemen. Iemand die met een technisch probleem hier komt (zoals bijv. houten bruggen voor heftrucks) krijgt óf een antwoord waar hij duidelijk niets mee kan, of een antwoord dat te checken/na te rekenen valt. En verder, in heel het proces dat volgt totdat de brug daadwerkelijk in gebruik genomen gaat worden is de kans groot dat er iemand (bijvoorbeeld de timmerman) opstaat en roept "hee, weet je dat wel zeker?"

Dus als er iemand zo onverstandig is om een brug te gaan bouwen op basis van wat losse forumadviezen is de kans dat er werkelijk iets mis gaat gering.

De bezoeker die ongerust is over een raar gevoel in zijn linkerarm wil graag horen dat er mogelijk niets aan de hand is, en klampt zich daaraan vast. De kans is groot dat de eersten met enig verstand van zaken die de forumbezoeker tegenkomt een paar ambulancebroeders zijn die onze forumbezoeker van de straat oprapen, en we mogen hopen dat het niet te laat is.

Overigens zie ik in de technische hoek mensen zat rondsurfen die regelmatig waarschuwen niet te gaan knoeien, maar er profs bij te halen. Blader maar eens door de berichten van Klazon en GJ met betrekking tot elektromotoren e.d.

Die vragen net zolang door totdat ze precies weten wat er aan de hand is en/of waarschuwen regelmatig voor onoordeelkundig optreden. Dat soort mensen surfen er hier in de medische hoek niet of nauwelijks rond. En bovendien, voor die mensen valt er niet zoiets als een maximaal toelaatbare spanning van een typeplaatje af te lezen.

Samengevat zou ik zeggen, in de technische hoek zijn er andere "klanten", met preciezer omschrijfbare problemen, komen er meer en relatief deskundiger commentaren, en verstrijkt er meer bedenktijd met meer heroverwegingsmomenten tot de realisatie van het waanidee. En is het risico op ongelukken dus navenant kleiner.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.502

Re: Medische problemen!

Bedankt voor je medeleven, Jan van de Velde!

Berichten: 2.589

Re: Medische problemen!

ik denk dat het gewoon minder zin heeft om over een medisch probleem te spreken en dit om dat er een enorme complexiteit mee gemoeid gaat.

Zo kan een patient nauwelijks of niet objectieve waarnemingen doorvoeren anders dan bv in een technische probleem daar is de complexiteit veel kleiner plus lijkt het mij gemakkelijker om effectief overzicht te krijgen over het probleem --- oplossing.

Plus de impact in beide gevallen is meestal kleiner en anders in een technisch probleem.

Reageer