wiskundig Engels

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

wiskundig Engels

Weet iemand hier hoe je een lijnstuk in het Engels noemt? Ik heb het in mijn afstudeerscriptie over 'the endpoints of the line', toen kreeg ik van mijn begeleidster natuurlijk de opmerking dat een lijn geen eindpunten heeft...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: wiskundig Engels

(line) segment
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 2

Re: wiskundig Engels

veel dank!

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: wiskundig Engels

Zonder reclame te willen maken :wink: er is hier een lijstje dat je kan helpen :

http://www.mathlinks.ro/Forum/viewtopic.php?t=46745

bevat een lijstje Engels-Nederlands vertalingen

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: wiskundig Engels

Er wordt ook aldaar gepraat over een boekje woordenlijst nederlands - engels - frans.

Weet je toevallig welk boekje dat is?
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 6.590

Re: wiskundig Engels

Je zou het ook een " line with finite length" kunnen noemen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: wiskundig Engels

Ben je dat zo al tegengekomen? Lijkt me vreemd, want het spreekt zichzelf wat tegen.

Ik dacht dat wat in NL ook 'lijn' heet, in België een 'rechte' genoemd wordt (= Engelse "line") en die heeft sowieso geen eindige lengte (per definitie).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: wiskundig Engels

Math schreef:Er wordt ook aldaar gepraat over een boekje woordenlijst nederlands - engels - frans.

Weet je toevallig welk boekje dat is?


Daar zijn we aan bezig. Zoals we nu bezig zijn is een beetje tijdverlies(gewoon tekst). Ik begrijp de interesse van jou als moderator, en als ik eraan denk zal ik een seintje geven als het af is (wiskundigen moeten solidair zijn he :wink: ).

Berichten: 2.589

Re: wiskundig Engels

Weet je toevallig welk boekje dat is?
Nee niet echt maar in de week kreeg ik een mailtje van iemand die beweert dat het volgende zoiets moet zijn:

Code: Selecteer alles

Het boek: 

Handboek voor de communicatie in de wiskunde 

van P.L. Brinkman, 

Agon Elsevier, 1974, ISBN 901010463X 

heb ik vorig jaar (of misschien wel 2 jaar geleden) nog in een boekhandel gekocht voor E 5,40. Het bevat een lange woordenlijst Nederlands-Engels en E-N en ook nog wat kortere lijsten N-F, F-N, N-D en D-N. 

Met een beetje zoeken is het hopelijk nog wel ergens te vinden, maar heel makkelijk zal dat niet gaan.
Ik heb het zelf nog niet verifieert maar ga dat zeker doen éénmaal het verlof gepasseerd is.

Groeten.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 6.590

Re: wiskundig Engels

Het begrip "line with finite length" komt voor in het boek Calculus with analytic geometry van Ellis & Gulick , Uitgeverij: Harcourt Brace College Publishers.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: wiskundig Engels

Weet je toevallig welk boekje dat is?
Nee niet echt maar in de week kreeg ik een mailtje van iemand die beweert dat het volgende zoiets moet zijn:

Code: Selecteer alles

Het boek: 

Handboek voor de communicatie in de wiskunde 

van P.L. Brinkman, 

Agon Elsevier, 1974, ISBN 901010463X 

heb ik vorig jaar (of misschien wel 2 jaar geleden) nog in een boekhandel gekocht voor E 5,40. Het bevat een lange woordenlijst Nederlands-Engels en E-N en ook nog wat kortere lijsten N-F, F-N, N-D en D-N. 

Met een beetje zoeken is het hopelijk nog wel ergens te vinden, maar heel makkelijk zal dat niet gaan.
Ik heb het zelf nog niet verifieert maar ga dat zeker doen éénmaal het verlof gepasseerd is.

Groeten.
Ik weet het, het is hier ook al eens langsgekomen, maar toen zijn we niets opgeschoten.

Trouwens, dat boekje is (met mijn speurwerk) nergens meer te koop. En boekenbeurzen napluizen is niet mijn ding.

Daarom sprong ik er meteen bovenop toen ik las over dat boekje.

Dus evilbu, keep me informed!!!
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Reageer