Enkele experimentjes

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 95

Enkele experimentjes

Hey,

Dit is een goede truk die je in een cafe kan gebruiken:

Je hebt nodig:

- Pan

- kokend water

- natriumhydroxide

- koperen munt

- gegalvanisseerde spijkers

Werkwijze:

Je giet de kokend water in de pan en dumpel de koperen munt erin. Nu strooi je een lepel natriumhydroxie in de kokend water samen met de gegalvanisseerde spijkers. Als je nu de munt uit de pan haalt dan zal het een zilver kleurtje hebben. Maar dit is nu niet wat we nodig hebben. Neem de munt en zet het even boven het vuur en binnen de minuut zal het een gouden kleurtje krijgen. Goed genoeg om mensen in de café te misleiden of het kan eventueel ook voor het grap natuurlijk :roll:

En andere experimentje:

zet een potlood op een klein stuk (stuk hout of ijzer) zodat het net een klein beetje schommelt. Als je nu met je plastieken meetlat op je haren wrijft en als je dan met de lat naast je potlood beweegt dan zie je dat de potlood naar de richting van je latje beweegt.

hopelijk dat jullie er hier iets aan hebben!

Berichten: 95

Re: Enkele experimentjes

Laat me raden, dit wisten jullie al? :roll: :P
De bron van kennis is waarheden niet toe te schrijven aan het toeval. - Hamza Ibn Abu Musa

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Enkele experimentjes

Laat me raden, dit wisten jullie al?   :roll:   :P
Nee, dat van die munt en die spijker wist ik nog niet. Maar ik heb er ook niet zo veel aan want ik kom zelden in een cafe. :P

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Enkele experimentjes

klinkt behoorlijk brainiac... eneee in een cafe? ik zie mezelf niet snel in een cafe zitten met een pan kokend water en natriumhydroxide, but thats just me..

Berichten: 35

Re: Enkele experimentjes

Hoe verander je lood in goud... Ook zoiets... :roll: Whahaha

Maar dat experimentje kende ik nog niet nee... Die is wel leuk!

Mvg,

Vantazzy
A Man's Experience Does Never Exceeds It's Expectations

Ik kom uit een tijd waar het spelletje PONG nog moest worden uitgevonden...

Reageer