Litteken verwijderen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

Litteken verwijderen

Ik vraag mij af of je bestaande littekens kunt laten verwijderen, dus in feite het litteken eruit laten snijden zodat ze het opnieuw kunnen hechten, in de hoop dat het dan mooier uit ziet.

Is zoiets mogelijk? Zoja, word zoiets vergoed?

Berichten: 824

Re: Litteken verwijderen

Dan vervang je een litteken met een litteken, toch??? Na 1 tot 2 jaar zijn de meeste littekens volgens mij wel verdwenen. Ik heb een jaar geleden een blindedarmoperatie gehad, het litteken is al bijna weg. Heb ook een glip op de voorkant van m'n hoofd, precies op de haarscheiding, daar groeit nu geen haar meer :roll:

Het lijkt me sterk dat, als er zo'n ingreep bestaat, het wordt vergoed. Het kan natuurlijk wel, maar dan moet je er een goede reden voor hebben, dus niet alleen om er mooi uit te zien.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 5

Re: Litteken verwijderen

Min of meer vervang je een litteken voor een litteken maar bij sommigen (waaronder ik) maakt het lichaam meer littekenweefsel aan en dan zit je met de gebakken peren.

Vroeg me gewoon af of het litteken kan worden weg gesneden worden zodat het nieuwe wond beter en netter gehecht kan worden dan een eerdere keer gebeurt is..

Berichten: 824

Re: Litteken verwijderen

Dat moet wel kunnen. Op die manier vervang je een litteken met een netter, misschien ook kleiner, litteken. Maar dit is niet echt iets voor een forum, verblijd je huisarts eens met een bezoekje :roll:
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 590

Re: Litteken verwijderen

Ja dat kan in, maar niet in alle gevallen, je hebt last van littekenhypertrofie, ofwel woekering van littekenweefsel. De plastisch chirurg kan dit verhelpen, als het maar niet te groot is, even langs de huisarts voor een verwijzing en je weet meer.

Na dit bericht zal dit topic wel op slot gaan omdat hier sprake is van een persoonlijke medische vraag.

Berichten: 5

Re: Litteken verwijderen

Nou dat weet ik , en ik heb de vraag ook vrij neutraal gesteld, ook niet op een manier dat het op mij van toepassing is .

Reageer