biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 4.546

biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

ik zag toenet dit http://65.127.124.62/south_asia/4483241.stm.htm

ik weet wel bijna zeker dat dit gewoon een grap is, maar het deed me toch nadenken: is het biologisch gezien mogelijk om een situatie zoals in dit (nep) nieuwsartikel gegeven?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

ik weet wel bijna zeker dat dit gewoon een grap is,
Ik ook:

Afbeelding
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.


Berichten: 4.546

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

hehe, zie je :roll:

maar zou het biologisch zien mogelijk zijn? zeg maar theoretisch.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 590

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

In het "nieuwsbericht" staat dat na twee uur het hart weer op gang werd gebracht, in werkelijkheid kunnen de hersenen normaalgesproken niet langer dan een minuut of 5 zonder zuurstof, langer zonder zuurstof levert hersenbeschadigingen op en al snel zal de zaak hopeloos (lees: morsdood) zijn.

dus: nee!

Berichten: 4.546

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

ok, dus niet op de manier zoals daar wordt gezegt.

maar dan denk ik, is het niet mogelijk dat een parasiet een dood lichaam overneemt om dan zeg maar de basic hersenfuncties als bewegen en jagen over te nemen?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

In de voodoo religie is het mogelijk om mensen om te toveren in een zombie.

http://death.monstrous.com/origin_of_zombi...tm#coup%20padre
There are a significant number of researchers who believe zombification to be an actual practice, achieved not through magic and ritual, but rather through certain powerful drugs. These drugs make a person seem dead through extensive intoxication and slowing of the bodily functions. When they are revived, they are so brain-damaged that they cannot remember who they were or who their family was. Thus, they can be controlled by the bokor. There are numerous hypothesis about the composition of the drug: it may contains the poison of the fou-fou, or porcupine fish, or pufferfish that causes severe neurological damage and near-death state. The active ingredient that causes this "death-in-life" affect is known as tetrodotoxin, although little is known about this drug. Other substances from various toxic animals and plants, including the gland secretions of the bouga toad, millipedes and tarantulas, the skins of poisonous tree frogs, seeds and leaves from poisonous plants are also mentionned. However, pharmacologists have tested samples of the alleged powder on several occasions and found little or no poison in them.
http://puffernet.tripod.com/tetrodotoxin.h...html
This may come as no surprise to you voodoo enthusiasts out there (funny to see you guys in the LFS buying shrimp and bloodworms), since your voodoo zombie master (no disrespect, I don't know what else to call you?) uses tetrodotoxin in his zombie powder. Yes, it's true, this toxin is the main ingredient in zombie making practices in Haiti and West Africa. (Light, 1998) (If you're a zombie or just want more information, go to google.com and search "Clarvius Narcisse", a zombie case documented by ethnobotonists.)
http://www.clcmn.edu/sfodness/Secrets%20of...ving%20Dead.htm

Je kan dus blijkbaar met de juiste drugs mensen in een zombie-achtige staat brengen.

Vooral niet te verwarren met de hollywood hersenetende zombies

Afbeelding
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 4.546

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

ja dat kende ik, trouwens leuk plaatjs :roll:

die zombies bedoelde ik niet. ik bedoel eerder een soort parasiet die in een dood lichaam kruipt (niet te lang dood) en dan zijn neurale stelsel op het lichaam aansluit en dus zeg maar het lichaam deels kan besturen (dus geen spraak enzo, nix ongewikkeld) wat je dus zou kunnen zien als een zombie.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 590

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

Nee kan niet.

Berichten: 4.546

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

waarom niet dan :roll: (dat wil ik nou juist weten lol)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

waarom niet dan :roll: (dat wil ik nou juist weten lol)


Het bestaat gewoon niet. Tevens zou deze denkbeeldige parasiet meerdere aanhechtingspunten op de zenuwen moeten hebben om ze te controleren en dan ook nog op de een of andere manier weten welke zenuw wat controleerd. Dan kom je ook nog bij het probleem dat dit zowiezo niet meer lukt zodra rigor mortis is opgetreden. Tevens kan ik me voor een parasiet geen voordeel indenken om tijdelijk een beetje een dood lichaam aan te sturen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 4.546

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

ik bedoelde theoretische gezien :roll: en ik denk dat het voordeel zou zijn: grotere kans om te overleven, net zoals alle andere parasieten.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 590

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

Parasiet ok, die eet het dode lichaam wel op, maar een herstart van het lichaam kan gewoon niet.

Berichten: 4.546

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

aa ok, nja ik dacht dat een parasiet theoretisch gezien wel de motorische functies van een lichaam kom overnemen (dood of levend)

maar zou het theoretisch gezien wel bij nog levende mensen kunnen? dat ze nog leven als ze geinfecteerd raken maar hersendood raken als de infectie zeg maar compleet it (en de parasiet die belangrijkste functies heeft overgenomen)

zeg maar dat die parasiet ongemerkt in je kruipt, je zeg maar waarneemt om te bepalen welke delen van de hersenen de basic functies aansturen en die dan vervolgens overneemt zodat de geinfecteerde dan eigenlijk hersendood raakt. ook niet theoretisch mogelijk en waarom dan wel/niet?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 5

Re: biologische mogelijk voor zombies ala Resident Evil???

Ik heb eens een documentaire over parasieten gezien die eigenlijk +/- het lichaam van een slak overnamen. De slak was echter nog levend, maar ze werd wel echt een zombie. Vond het wel een beetje akelig. :) :)

Je kon de geparasieteerde slak herkennen aan die twee voelsprieten/ogen (wat is dat eigenlijk op de kop van een slak) die bijna hypnotische/ pulserende bewegingen maakten. Die parasiet had de slak onder controle zeg maar. Ik weet het niet meer zo goed, maar ik dacht dat die slak door die parasiet naar een bepaalde plek moest gaan waar die parasiet dan verder kon zorgen voor zijn voortplanting. (Kon zijn dat die door een vogel moest worden opgegeten ik ben het vergeten).

groet

Kim

Reageer