Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Berichten: 1

Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Wetenschapsforum team maakt zich vuil aan discriminatie. Ze hebben 2 mensen verbannen van dit forum zonder de anderen met wie ze in discussie waren te verbannen. Ik vind dat wanneer er heftig gediscusseerd wordt en er een ban volgt moet dat gebeuren voor allen die heftig discusseren en niet slechts een kandidataat. In verband hiermee is er ook een klacht ingediend bij de betreffende instantie wegens dicriminatie. Wat vinden jullie dat er moet gebeuren?

Gebruikersavatar
Berichten: 579

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Ik denk niet dat dit echt de plaats is maareh... welke discussie en welke personen? Ik heb niets gelezen over een ban.

Berichten: 329

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Ja, was ik ook benieuwd naar. Als het Ihsan of Salam betreft kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Die hield(en) er aantoonbaar dusdanige waanbeelden op na, dat hij/zij beter maar met een ban tegen zichzelf in bescherming genomen kon(den) worden.

De term 'discriminatie' vind ik in dit verband overigens erg grappig.
just curious

Berichten: 590

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Ja, wie o wie waren de twee?

Of is het de geheimzinnige mataqun die in zijn eerste post al vermeende mistanden aan de kaak stelt?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Hoe kan een internetforum discrimineren? De moderators kunnen echt niet zien of jij dik, dun, zwart of wit bent hoor.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Ze hebben 2 mensen verbannen van dit forum zonder de anderen met wie ze in discussie waren te verbannen. Ik vind dat wanneer er heftig gediscusseerd wordt en er een ban volgt moet dat gebeuren voor allen die heftig discusseren en niet slechts een kandidataat.
Het 'heftig discussiëren' op zich is nog niet noodzakelijk verkeerd; de gebande personen hebben wellicht (herhaaldelijk) de regels geschonden en/of waarschuwingen genegeerd. Als andere participanten zich ondanks hevige discussie wél aan die regels en/of waarschuwingen houden, dan zie ik niet in waarom alle participanten geband zouden moeten worden. Jouw stelling gaat m.i. dus niet op, maar als je meer concrete toelichting wil zal je ook wat duidelijker moeten zijn wat betreft de discussie of leden in kwestie.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Dat zijn nogal aantijgingen. De klacht ligt gelukkig bij de bevoegde instanties als ik het goed begrijp. Dus dan komt het wel goed denk ik..... :roll:

vergelijkinkje: Als ik cafébaas ben en ik weiger of verwijder mensen van een bepaalde huiskleur, ras of seksuele geaardheid etc., dan discrimineer ik. Als ik er iemand uitzwier die de boel voor mijn andere gasten loopt te verzieken dan discrimineer ik niet.

Ik weet niet om wie het gaat, maar ik weet vrijwel zeker dat het om een geval als het laatste gaat. :P voor de moderatoren.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.546

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Hoe kan een internetforum discrimineren? De moderators kunnen echt niet zien of jij dik, dun, zwart of wit bent hoor.
ooit gehoord over discrimeren op grond van gedachtes (de tegenwoordig "populaire" moslim discriminatie bijvoorbeeld)

maar ik ben ook wel benieuwd wie het waren, en wat ze precies zeiden. ik hoop dat dat bewaard is gebleven, ben er erg benieuwd naar.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

ooit gehoord over discrimeren op grond van gedachtes (de tegenwoordig "populaire" moslim discriminatie bijvoorbeeld)
Die gedachten krijgen hier alle ruimte. Dus daaraan kan het niet liggen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Bannen omdat iemand een bepaalde mening heeft die niet aansluit bij het forum is niet discrimineren. Dat is nog rechtvaardiger dan Vrouwe Justitia zelf.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Een ban wordt bij mijn weten alleen in extreme gevallen toegekend als een persoon beledigend en ongefundeerd onzin aan het spuien is. Het is onzin om dan te stellen dat degenen die daar tegengas aan geven ook verbannen moeten worden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Een ban wordt bij mijn weten alleen in extreme gevallen toegekend als een persoon beledigend en ongefundeerd onzin aan het spuien is. Het is onzin om dan te stellen dat degenen die daar tegengas aan geven ook verbannen moeten worden.


Kan het niet beter verwoorden :wink:

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Hoe lang duurt een ban op dit forum?

Is er een procedure om in beroep te gaan tegen een ban?

Is er een laatste kans regeling?

Just wondering.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 3.165

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

Wetenschapsforum team maakt zich vuil aan discriminatie. Ze hebben 2 mensen verbannen van dit forum zonder de anderen met wie ze in discussie waren te verbannen. Ik vind dat wanneer er heftig gediscusseerd wordt en er een ban volgt moet dat gebeuren voor allen die heftig discusseren en niet slechts een kandidataat. In verband hiermee is er ook een klacht ingediend bij de betreffende instantie wegens  dicriminatie. Wat vinden jullie dat er moet gebeuren?
Jij bent blijkbaar de enige niet-moderator die weet dat er 2 mensen verbannen zijn en welke.

:P

Ben je zelf soms één van de 2 gebande personen :roll:

In dat geval zou het voor deze discussie wel zo makkelijk zijn als je gewoon zou vertellen wat jouw alias was, wat je zei en waarom je geband bent en in welke topic.

Als we dat alles weten, dan kunnen we eens discussiëren over waarom de anderen al dan niet verbannen zouden moeten worden. Het is voor mij zeker niet per definitie een logisch voortvloeisel dat wanneer één iemand uit de slof schiet en waarschuwingen negeert dat dan de ander ook verbannen zou moeten worden omdat hij dat zogezegd uitgelokt zou hebben. Ik vermoed dat dit zo'n geval is maar het blijft bij vermoedens zolang niemand met feiten komt.

Als er daadwerkelijk 2 aliassen verwijdert zijn dan zoek ik dat in de discussies over wie er recht heeft op het 'Israëlische' grondgebied. Dat is de enige discussie die ik gezien heb waarin het er soms wat heftig aan toe ging.

Berichten: 3.165

Re: Wetenschapsforum discrimineert en is partijdig.

gmlk schreef:Hoe lang duurt een ban op dit forum?

Is er een procedure om in beroep te gaan tegen een ban?

Is er een laatste kans regeling?

Just wondering.
Ik ben zelf gelukkig nog nooit verbannen op een forum :roll: maar het lijkt mij logisch dat de mensen een 2de kans krijgen en na een bepaalde termijn weer terug actief mogen zijn op dit forum.

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben; bannen ze een alias of een IP-nummer. Het lijkt mij dat ze geen IP-nummer bannen. Het is oneerlijk als er nog andere gebruikers zijn van die computer en bovendien is het makkelijk te omzeilen.

Gesloten