(Magnetisme) Veldvorm bepalen / richten

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1

(Magnetisme) Veldvorm bepalen / richten

Beste wetenschappers,

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik deze weg gebruik om een antwoord te vinden op mijn vraag. Ik heb al veel gegoogled (zo kwam ik ook hier terecht) maar antwoorden zijn steeds onvoldoende specifiek voor de beoogde toepassing.

De toepassing is:

Een feedbackloop genereren op mijn electrische gitaar door het signaal vanaf het element (magneet + spoel) te versterken en als invoer te gebruiken voor een ander element (weer magneet + spoel, evt zelf te fabriceren indien noodzakelijk).

De bedoeling is dat de wisselstroom die wordt opgewekt door de trillende snaar in het magnetisch veld van het eerste element ertoe leidt dat het magnetisch veld van het tweede element zodanig wordt beinvloed, dat dit de snaar weer doet trillen.

De vraag is:

Hoe kan ik de vorm van een dergelijk magnetisch veld gunstig beinvloeden, nl. zodanig dat het heel smal word, zodat de beide magnetische velden elkaar zo min mogelijk beinvloeden (magnetic crosstalk: naar ik heb begrepen is dit het voornaamste probleem?) en de feedbackloop puur via het trillen van de snaar gaat?

Ik heb VWO gehad, lang geleden, dus een beetje theorie kan ik wel behappen (zolang ik het snap vind ik het wel leuk :wink: ) maar het gaat me vooral om praktische tips, materiaalkeuze, vorm, afscherming met dempend materiaal e.d.

Alvast bedankt voor het meedenken,

Mark

Reageer