Hoe heten deze springstelten?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 67

Hoe heten deze springstelten?

Afgelopen weekeind zag ik op een festival een man met de volgende "springstelten":

http://i4.photobucket.com/albums/y107/cali...stlefest017.jpg

Het zijn een soort stelten die door kunnen veren, waardoor je er behoorlijk hoog mee kunt springen. Lang geleden heb ik al eens filmpjes gezien van mensen die er salto's e.d. mee maakten, maar geen idee meer waar.

Ik heb me al rotgezocht op google en vele circus(winkel)sites, maar heb ze niet kunnen vinden!

Ik weet wel dat ze in Amerika heel populair zijn.

Iemand enig idee hoe deze uiterst leuke dingen heten?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Hoe heten deze springstelten?

Heb ze een keer bij scrapheap gezien. Gave dingen. Volgens mij gemaakt door een australier. Geinspireerd op de anatomie van een kangaroo. Ik zou niet weten wat de naam van deze dingen is.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Hoe heten deze springstelten?

Hier een linkje naar een ebay-veiling die ze aanbood (is nu gesloten):

http://cgi.ebay.co.uk/Pro-Jump-Jumping-Spo...0QQcmdZViewItem

(ik heb overigens geen belangen in deze of gerelateerde steltverkopen)

Ze hebben veel namen, blijkbaar: power stilts, kangaroo shoes, powerisers, fly jumpers en rocket shoes zijn wat namen die ik tegenkwam in een artikeltje.

Berichten: 654

Re: Hoe heten deze springstelten?

Kangaroo Shoes ofzo..

Zag hem ook bij Castlefest, maar ik vind ze niet leuk, hij schopte namelijk tegen mijn vriendin aan.

Berichten: 333

Re: Hoe heten deze springstelten?

Wie niet slim is moet sterk zijn.

Berichten: 1

Re: Hoe heten deze springstelten?

Hier een kleine reactie van de springsteltloper die actief was op Castlefest 2006,

Er is nu een tijdje overheen gegaan, maar toch krijg ik nog steeds reacties en vragen over de springstelten als nieuw stukje techniek in het straatbeeld.

Hoewel de Poweriser/ Fly Jumper al enige tijd bestaat (Asie, USA) is dit materiaal nog niet heel erg bekend in NL. Op dit moment voor veel mensen nog te duur (€349,-) voor de hobby en daardoor wordt deze stelt vooral gebruikt binnen de circus en theater wereld in NL of door freaks zoals ik.

Ze zijn dus te koop, maar ik wil hier geen reclame maken,dus als je ze echt wil kopen, moet je maar even googlen.

voor de serieuse overweging:

Het is een hoop geld, maar als je ze echt wil, dan is het zeker de aanschaf waard en is het maar €349,-

zorg dat je in goede fysieke toestand verkeerd (knieen, rug) en gebruik voor het oefenen zeker goede bescherming in ieder geval pols bescherming!

Eens geleerd, dan lopen ze echt heerlijk, het is een mooi staaltje techniek en heel leuk om te doen.

http://i4.photobucket.com/albums/y107/cali...stlefest017.jpg

Simanto

Gebruikersavatar
Berichten: 1

Re: Hoe heten deze springstelten?

Mijn vorige post is helaas verwijderd. Waarschijnlijk omdat ik geen directe link mag plaatsen? Zoja, sorry daarvoor.

Voor de geinterreseerden: deze springstelten zijn tegenwoordig ook gewoon in NL te krijgen. Google maar even op 'Skyrunners Nederland'.

Het is in het begin wel even oefenen, maar als je het truukje eenmaal onder de knie hebt is het echt gaaf om te doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Hoe heten deze springstelten?

Volgens mij heetten ze skippies.

Reageer