[Scheikunde] Eindwerk

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 42

[Scheikunde] Eindwerk

Volgend jaar zit ik in mijn laatste jaar middelbaar en dan moeten we een eindwerk maken, vorig jaar moesten we er ook al één maken. Toen heb ik opgegeven dat ik het over scheikunde wou doen. (dat is nu nog zo) Heeft er iemand soms suggesties ??
At one point in your life, you have the things you want the most or the reasons why you don't.

Berichten: 86

Re: [Scheikunde] Eindwerk

Wat voor niveau doe je? Afgelopen jaar heb ik (vwo) witte fosfor bereidt, dat was wel een leuk EXO. Het andere onderwerp wat op mijn lijstje stond (maar niet gedaan heb) was SO3 productie, ook erg leuk. Beide zijn vrij gevaarlijk om uit te voeren, maar het geeft erg veel voldoening als alles lukt.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Scheikunde] Eindwerk

Welke richting wil in de scheikunde wil je volgen. Ik zou zeggen doe iets biochemisch (maar ik ben dan ook bevooroordeeld). Tevens zou je er voor kunnen kiezen om een synthese van een willekeurige stof uit te voeren. De synthese van acetylsalicylzuur is een oude bekende.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 42

Re: [Scheikunde] Eindwerk

Ik woon in België. Ik volg ASO, Wiskunde-Wetenschappen. Met 2 uur theoretische chemie/week en 1 uur wetenschappelijke proeven/week. Ik ga naar Universiteit Gent gaan, en daar ga ik waarschijnlijk studeren voor tandarts(eerst toelatingsexamen) of dierenarts.
At one point in your life, you have the things you want the most or the reasons why you don't.

Berichten: 288

Re: [Scheikunde] Eindwerk


Reageer