Wiskunde in de elektronica

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 609

Wiskunde in de elektronica

Ik ben student 1e jaar Elektronica en heb de volgende vraagjes:

1. Welke wiskunderubrieken moet je heel goed kennen want slaat allemaal op vergelijkingen, afgeleiden, limieten, integralen, goniometrie, stelsels etc....

2. Waar wordt in de elektronica eigenlijk veeltermfuncties gebruikt ik denk eerder in de wisselstroom bij de forrier analyse denk ik

3. Hoever gaat men in graad bij het oplossen van vergelijkingen?

4. Zal men op het werk nog steeds die hogere wiskunde nodig hebben aangezien je toch al veel simulatiepaketten hebt zoals Multisim, Tina Pro.....

5. Wordt er eigenlijk nog op de tradiotionele manier ontworpen of wordt er de toevlucht genomen tot CAE paketten?

6. Wanneer gebruik je in de elektronica afgeleiden en wanneer integralen?

Met vriendelijke groeten

Kris

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wiskunde in de elektronica

Ehm, volgens mij ben jij de electronica student hier, dus zou jij ook moeten weten wat je de komende jaren gaat krijgen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Wiskunde in de elektronica

Ja je zult nog steeds vergelijkingen moeten kunnen oplossen, hoe weet je anders welke vergelijking te gebruiken in je wiskunde software pakket.

Ook zul je alles ontwerpen in CAD paketten, het is echter van belang om te kunnen schetsen. Vaak kun je sneller een tekening schetsen dan dat je het op de pc zet.

Reageer