emoticons voor de digibeet

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

emoticons voor de digibeet

Ik zou mijn (spaarzame) e-mails best graag willen opvrolijken met een emoticonnetje af en toe. Ik ben dus op zoek naar een methode om een setje beschikbaar te krijgen naast of in outlook express.

Kan iemand mij (de halve digibeet die ik ben) eens uitleggen hoe ik dat het makkelijkst, vlotst, met zo min mogelijk voorbereidingen per sessie, zo min mogelijk muis-en/of toetsbewegingen, zo min mogelijk extra bytes in berichten, en eventueel ook offline toegankelijk of voor de geadresseerde zichtbaar, kortom zo simpel mogelijk, doe? Ik heb geen duizend van die dingen nodig, een setje als die van het WSF hier is ruim zat.

dank.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: emoticons voor de digibeet

Vaker zie je van die reclames van EmoticonCentral o.i.d. Download deze niet! Deze zitten meestal (vrijwel altijd) vol met adware. Echt goeie software kan ik je niet aanraden.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 268

Re: emoticons voor de digibeet

Als je nu 1 keer een e-mail briefpapiertje maakt (of laat maken) met onderin alle emoticons die je denkt te gaan gebruiken in je e-mails, dan kan je deze altijd makkelijk kopiëren in je tekst. Voordat je de e-mail dan verzendt, haal je de emoticons onderaan je bericht weg.

Nu ga ik zelf trouwens twijfelen of dit zomaar werkt. Het is i.i.g. een poging waard.

Hou er trouwens rekening mee dat niet iedereen je emoticons zal zien i.v.m. de instellingen van diverse programma's.
Het antwoord is 4

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: emoticons voor de digibeet

Een emoticon weergeven als plaatje is ook niet altijd nodig. Je zou een emoticon ook weer kunnen geven met een simpele :) of een :D of een ;-) of een :P etc etc.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 122

Re: emoticons voor de digibeet

Save de smileys die je leuk vindt naar een smiley-directory dmv "save as" en dan met "invoegen afbeelding" de smiley in je e-mail invoegen. :wink:

Heb zelf al heel wat opgespaard, gebruik ze nagenoeg altijd en het werkt prima.
Al zijn alle deskundigen het met elkaar eens, ze hoeven nog geen gelijk te hebben. [Russel]

Berichten: 268

Re: emoticons voor de digibeet

Wat je trouwens ook kan doen is overstappen naar het programma Thunderbird voor je e-mails. Hier zit al standaard een rij met emoticons in waaruit je kan kiezen en deze zijn ook verder uit te breiden.
Het antwoord is 4

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: emoticons voor de digibeet

Vaker zie je van die reclames van EmoticonCentral o.i.d. Download deze niet!
bedankt voor de tip, en ik ben toch al niet zo downloaderig van aard.
Als je nu 1 keer een e-mail briefpapiertje maakt (of laat maken) met onderin alle emoticons die je denkt te gaan gebruiken in je e-mails, dan kan je deze altijd makkelijk kopiëren in je tekst. Voordat je de e-mail dan verzendt, haal je de emoticons onderaan je bericht weg.
dat wordt dan laten maken, want het is me nog niet gelukt om voor nieuwe berichten standaard een briefpapiertje te laten verschijnen. Het is me wel gelukt om standaard een handtekening onder elke uitgaande e-mail te krijgen, maar daar krijg ik de emoticons helaas niet ingevoegd. Dat wordt geweigerd omdat het geen tekst is.
Een emoticon weergeven als plaatje is ook niet altijd nodig. Je zou een emoticon ook weer kunnen geven met een simpele :) of een ;) of een ;-) of een :) etc etc.
Nou ik je die zo zie typen snap ik eindelijk wat die rare frutsels soms betekenen, altijd gedacht dat het typefouten waren. :) . Hah, spijtig dan, die taal ken ik zelf niet, laat staan dat ik ze richting anderen zou gaan gebruiken. Te link, kans op misverstanden te groot.
Save de smileys die je leuk vindt naar een smiley-directory dmv "save as" en dan met "invoegen afbeelding" de smiley in je e-mail invoegen.  
zojuist geprobeerd, en dat werkt wel. Alleen kost het invoegen van een smiley minstens 5 klikken, dat is wel een nadeel. En je ziet de plaatjes niet in je blader-schermpje. Nou kan ik ze natuurlijk wel hernoemen naar "knipoog" enzovoort. De omvang is alleszins acceptabel: 170 bytes voor de WSF-knipoog.
Wat je trouwens ook kan doen is overstappen naar het programma Thunderbird voor je e-mails.
Klinkt misschien lullig maar ik blijf bij Microsoft. Ik ben tot voor een aantal jaren zo eigenwijs geweest om te blijven (sinds 1987) werken met andre dan MS=software. Toen ik met computers begon waren die dingen nog apparaten die deden wat ik wou. Ik gebruikte een Norton-interface die 10 keer handiger was dan de eerste windows, Lotus 123 die 10 x beter was dan Excel, Wordperfect en later de grafischere Lotus wordpro voor teksten. Alles beter dan MS-werk. Totdat communicatie met andere mensen zo goed als onmogelijk begon te worden ivm conversieproblemen en zo. Inmiddels heb ik me met huid en haar overgegeven aan de Moloch. Een beetje laf misschien. Nu zit alle software vol met automatische instellingen die verstopt zitten achter 20 menuutjes en die je zelfs met HELP-functies zelden meer terugvindt. Sinds 1987 (mijn eerste PC had een 8086 XT chip met 4 hele MHz-en) zijn computers bijna duizend keer sneller geworden en hebben ze 2000 x zoveel toeters en bellen aan de software gehangen, waardoor de zaak nog tweemaal zoveel tijd kost. En mijn hele computer staat vol met bestanden waarvan ik geen vage notie heb wat ze doen.

Aan mijn lijf geen polonaise meer. :) Bill Gates heeft gewonnen. Maar ik bewonder hen die dóórvechten.

Goed, genoeg klaaggezongen. Maar dan ken je in ieder geval de achtergrond van mijn hardnekkig Outlook-gebruik.

Dus aub hier geen reacties op mijn klaagzang, maar handige tips zijn nog steeds welkom :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 122

Re: emoticons voor de digibeet

Jan van de Velde schreef:
En je ziet de plaatjes niet in je blader-schermpje.


AfbeeldingHet plaatje is niet zo duidelijk, maar als je 'miniatuur' kiest zie je de plaatjes en niet de naam v/d plaatjes. Makkelijker - dus visueel - kiezen dus.
Al zijn alle deskundigen het met elkaar eens, ze hoeven nog geen gelijk te hebben. [Russel]

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: emoticons voor de digibeet

mezelf schreef: 
Een emoticon weergeven als plaatje is ook niet altijd nodig. Je zou een emoticon ook weer kunnen geven met een simpele  of een  of een  of een  etc etc.
Nou ik je die zo zie typen snap ik eindelijk wat die rare frutsels soms betekenen, altijd gedacht dat het typefouten waren. . Hah, spijtig dan, die taal ken ik zelf niet, laat staan dat ik ze richting anderen zou gaan gebruiken. Te link, kans op misverstanden te groot.
Nou snap ik het niet meer. In Wouters oorspronkelijke bericht staan codes (bijvoorbeeld dubbelepunt-rechtserondehaak) op mijn scherm. Dat zijn dus die dingen die ik lang voor typefouten heb aangezien. Ik kopieer dat stuk uit Wouter's bericht om daar op te reageren, staan er in het gekopieerde gedeelte in mijn bericht ineens emoticonnetjes..... :) :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: emoticons voor de digibeet

Morris G. schreef:
Jan van de Velde schreef:
En je ziet de plaatjes niet in je blader-schermpje.


AfbeeldingHet plaatje is niet zo duidelijk, maar als je 'miniatuur' kiest zie je de plaatjes en niet de naam v/d plaatjes. Makkelijker - dus visueel - kiezen dus.
Dat heeft dan weer het nadeel dat er maar drie van die dingen naast elkaar passen in dat schermpje, waardoor je behalve 5 x te klikken ook nog eens moet gaan scrollen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: emoticons voor de digibeet

Dat komt doordat de code voor een lachende smiley, :) gelijk is aan de emoticon code voor een lachende smiley. Ik heb bij mijn bericht dan ook het vakje 'schakel smilies uit in dit bericht' aangevinkt.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: emoticons voor de digibeet

Dat komt doordat de code voor een lachende smiley, :) gelijk is aan de emoticon code voor een lachende smiley. Ik heb bij mijn bericht dan ook het vakje 'schakel smilies uit in dit bericht' aangevinkt.
Ah, en bestaat er ook zo'n schakelfunctie in Outlook?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: emoticons voor de digibeet

bestaat er ook zo'n schakelfunctie in Outlook?
Geen idee, maar als je iets met emoticons en outlook wil raad ik je aan om in ieder geval eens even hier een kijkje te nemen. Zelf gebruik ik uitsluitend web-based e-mail. Dat komt doordat ik op veel verschillende PC's werk.

In de link die ik aanhaalde staat de optie geopperd om 'alt codes' te gebruiken.

Afbeelding

Tevens kan je auto-correct gebruiken.

Afbeelding

Er zullen vast nog wel meer codes zijn die je kan gebruiken. zoals ik die in een eerder bericht al heb aangehaald. De codes die op wetenschapsforum voor 'normale' emoticons wordt gebruikt is redelijk standaard. Als je deze codes uit je hoofd kent dan zijn ze eenvoudig te gebruiken. Dezelfde codes kan je waarschijnlijk ook in outlook gebruiken.

Voor alle exacte informatie kan je het beste gewoon even op die site kijken.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 201

Re: emoticons voor de digibeet

Ik heb een pack met stuk of 80 emoticons ook emoticons van 100 x 100 px. Ik kan hem jou toesturen als je dat graag wil. Als je meer emoticons zoekt die je makkelijker importeerd zou ik het niet weten.
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: emoticons voor de digibeet

met Alt074 krijg ik in Outlook de hoofdletter J :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer