[Materiaalkunde + Mechanica] Vastzetten draad in kunststof

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1

[Materiaalkunde + Mechanica] Vastzetten draad in kunststof

Voor mijn thesis heb ik momenteel 2 problemen.

Ik moet op zoek gaan naar een kunststof die 300°C aankan en bestand is tegen boorzuur en lithiumhydroxide. De kunststof wordt geplaatst in PWR-water bij 150 bar.

Ik had PEEK GF-30 gekozen maar deze vertoont veel barsten. Is PEEK-CA30 beter geschikt? Is liquid crystal polymer een betere oplossing? Of een andere kunststof?

In de kunststof worden ook gaten geboord waar platinaelektrodes in komen. Deze elektrodes gaan door de kunststof en één uiteinde van de platinaelektrode moet mooi egaal blijven met 1 zijde van de kunststof.

Maar de kunststof zet uit en de elektrode komt losser te zitten en blijft niet egaal met oppervlak.

Ben dus op zoek naar manier om elektrode vast te zetten in kunststof.

Het gat van de boring is ongeveer 3à4 mm en de nikkeldraad van de elektrode 1 mm.

Had al gedacht aan een schotelveer met zowel klemming binnen- als buitenkant maar deze maken ze op dit formaat niet.

Dacht misschien een conisch gat te boren, daarin elektrode te steken en dan vast te schroeven zodat er een klemming ontstaat. Maar uitzetting kunststof blijft dan wel een probleem denk ik.

Had er ook aan gedacht een gat te boren in de kunststof en daarin een conisch RVS stuk in te klemmen met draad en zo de draad te klemmen. Maar nu vrees ik dat mijn RVS-gedeelte los komt te zitten omdat mijn kunststof te ver uitzet.

Moet eerst deze problemen zien op te lossen om aan mijn eigenlijke thesis te kunnen beginnen. (Analyse van de metingen maar zolang de meetopstelling niet werkt...)

Kan iemand mij helpen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Materiaalkunde + Mechanica] Vastzetten draad in kunststof

Geen idee wat die PEEK-plastics precies zijn, maar kun je je elektrodes niet gewoon hierdoorheen "smelten"?? Een platina elektrode kan toch wel wat meer hebben dan een paar honderd graden lijkt me.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer