Computer case open, kan dat kwaad?

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 201

Computer case open, kan dat kwaad?

Hallo,

Al een tijdje wil ik neon verlichting in mijn computer case doen, omdat dit gewoon een mooi en strak uiterlijk geeft. Je hebt wel speciale doorzichtige cases alleen aangezien mijn pc van een merk is dat zijn eigen formaten gebruikt kan ik niet het moederbord overzetten. Nu denk ik er gewoon over om het sidepanel weg te halen, ik maak me geen zorgen om kortsluiting want ik ben wel slim genoeg om daar voor op te passen maar eerder de koeling aangezien ik dus niet weet of het juist averechts werkt. Ik heb dit al vaak gezien op foto's van andermans opstelling dat er neon in de case zonder sidepanel zit.

Graag zou ik goede antwoorden ontvangen en niet iets van ik denk aangezien me pc me iets te belangrijk is voor een gokje :) Iemand die aan pc tuning doet misschien?

Thanks in advance

Berichten: 824

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

Je kan natuurlijk ook gewoon een gat in je paneel maken met stukje doorzichtig plastic erachter...
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

Graag zou ik goede antwoorden ontvangen en niet iets van "ik denk..." aangezien m'n pc me iets te belangrijk is
Niet voor het een of ander hoor, maar als je PC zo belangrijk voor je is, waarom moet het ding dan zuurstokkleurtjes-licht gaan geven? Gebruik het ding dan waarvoor het bedoeld is, n.l. zo stil mogelijk feilloos en crashloos zijn werk doen. En zet voor de fraaiheid een lavalamp of zo op je werkplek.

Afbeelding

:)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

Behalve de geniale lavalamp oplossing van JvdV is het zeker mogelijk om het zijpaneel weg te laten. Het grootste probleem wat je dan tegenkomt zal een versnelde stofophoping zijn. Je moet dan dus regelmatig je PC aan de binnenkant schoonmaken (de 'hardeschijf opschonen' functie van windhoos telt niet :wink: )
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 824

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

Tja, als ik zie hoeveel stof er soms in mijn case zit, begin ik vaak te denken dat er een of andere stofmagneet in dat ding zit :) . Maarja, je zal met een open case iets vaker de stofzuiger door je pc halen.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 201

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

Ok thanks guys dit is zeer duidelijk. Hehehe lava lamp goed idee maarja het is moeilijk uit te leggen en te vergelijken waarom iemand iets wil aanpassen terwijl er genoeg alternatieve zijn voor sfeer licht... Het staat gewoon stoer laat ik maar zeggen :) Netzoals zuurstokkleuren onder je auto of scooter (ookal mag het niet op de openbare weg) :)
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

Niet je lava lamp trouwens inbouwen in je pc. Zeker als je een AMD processor hebt, kan dat wel eens te warm worden. :)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 824

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

Niet je lava lamp trouwens inbouwen in je pc. Zeker als je een AMD processor hebt, kan dat wel eens te warm worden. :)


'T heet niet voor niks een lavalamp :)
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 201

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

lol maak je maar geen zorgen over een lavalamp jongens :)
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Berichten: 42

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

Hallo rammelslakje (ken je me nog :) ?) Ikzelf heb ook geen sidepanel, niet vanwege stoere verlichting, maar om oververhitting tegen te gaan. Tot nu toe (meer dan 6 maand) werkt het goed
Knowing a lot kills the fantasy

Berichten: 201

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

Ja Sparks jou ken ik nog :?:

Bedankt voor de hulp iedereen ik heb net mijn neon aangeschaft en ingebouwt en ik moet zeggen volgens mij werkt het ook beter tegen oververhitting en je stoort de luchtstroom niet omdat mijn luchtstroom afgeschermt is. En een keer per week stekker eruit en zuigen vind ik geen probleem :)

Afbeelding
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

En een keer per week stekker eruit en zuigen vind ik geen probleem :)
Dat komt nog wel...

Maar afgezien van versnelde stofophoping vraag ik me ook af hoe het zit met de gezondheid van je ogen als je achter je computer zit. Neon verlichting wordt namelijk pas leuk als de rest van de kamer donker is. En dat lijkt me wat minder gezond voor je ogen dan een goed verlichte kamer.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 201

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

Valt denk ik ook wel mee want zovaak heb ik t ook niet aan he :)
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

dude jij hebt veels te veel werkgeheugen:)

Ik was dus ook al van plan om een nieuw side panel te kopen voor mijn dimension 3100

en dan te gaan case modden

maar volgens mij is het best mogelijk om je moederbord over te zetten of zijn de maten van de 9150 zo anders dan andere computers
It's amazing how often courage and stupidity go hand in hand, but its always stupidity thats needs courage

Berichten: 201

Re: Computer case open, kan dat kwaad?

Wat me ook vaak opvalt is dat de Dell moederborden vaak gespiegelt zijn ten opzichte van normale moederborden. Probeer maar eens op een computer site te kijken
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Reageer