Wat is minder schadelijk?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 201

Wat is minder schadelijk?

Ik vroeg me dus af... Als je zou moeten kiezen wat is minder 'slecht'; Bier of Energy Drink (Red Bull, Bullet etc)?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Wat is minder schadelijk?

Waarom zie je ze allebei negatief?

Ik denk als je beiden consumeert in beperkte mate datzeniet echt schadelijk zijn.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 201

Re: Wat is minder schadelijk?

Omdat ik eigelijk vooral negatieve verhalen ervan hoor Ik hoor vaak de strijd tussen alcohol en veel suiker.
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Berichten: 107

Re: Wat is minder schadelijk?

Ik denk dat Redbull slechter voor je is.
This old world still looks the same.

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Wat is minder schadelijk?

Wanneer zie je een drank als slechter? Als je er minder van op kan drinken voordat je dood neervalt? Als de kans groter is dat je verongelukt in het verkeer als je er 10 glazen van leeg gedronken hebt? Als je tanden er meer door aangetast worden? Als je er eerder verslaafd aan raakt? Als je ....

Ik denk niet dat op al deze vragen dezelfde drank als antwoord te voorschijn komt.

Berichten: 201

Re: Wat is minder schadelijk?

Waarom maken jullie je het zo moeilijk? Ik bedoel het is een vrij simpele vraag en natuurlijk hoeft niet bij elke vraag elke mogelijkheid doordacht worden alleen met exacte wetenschap en natuurlijk andere twijfelgevallen...

Ik zal het even een volstrekt ander voorbeeld geven: Wat is gevaarlijker een motorfiets of een auto? Ik zal dan zeggen een motor. Waarom? Ik denk niet dat ik dat hier uit hoef te leggen maar ik wil het wel doen. Op een motor ben je kwetsbaarder omdat je snel gaat en je bent licht en je moet zelf je evenwicht bewaren.

Maar om nu weer even terug te komen op de hoofdvraag, daar kunnen in principe ook de meest bekende aspecten in worden gebruikt. In mijn opzicht zijn dat suikers, alcohol, cafeïne en waarschijnlijk nog een paar die ik op dit moment over het hoofd zie maar.
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Wat is minder schadelijk?

Als ik jou methodologie aanhoud, dan moet je concluderen dat bier gevaarlijker is dan red bull. Naar mijn weten is er nog nooit iemand verongelukt doordat deze persoon te veel suikers consumeert, dat kan ik van alcohol niet zeggen.

Dit is trouwens appels met peren vergelijken. Als je het hebt 'wat is minder 'slecht''? Dan is het voor mij niet duidelijk welke parameters je los moet laten op dit onderwerp. Als ik zou kijken naar de LD50 dan is alcohol zeker schadelijker dan suiker.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Wat is minder schadelijk?

Ik denk niet dat een pintje echt veel kwaad kan, het is nog redelijk gezond dacht ik. 15 pintjes echter :wink: ...

Die energie drink valt volgens wikipedia ook nog mee als je het niet regelmatig drinkt.

Berichten: 201

Re: Wat is minder schadelijk?

Wouter_Masselink schreef:Als ik jou methodologie aanhoud, dan moet je concluderen dat bier gevaarlijker is dan red bull. Naar mijn weten is er nog nooit iemand verongelukt doordat deze persoon te veel suikers consumeert, dat kan ik van alcohol niet zeggen.

Dit is trouwens appels met peren vergelijken. Als je het hebt 'wat is minder 'slecht''? Dan is het voor mij niet duidelijk welke parameters je los moet laten op dit onderwerp. Als ik zou kijken naar de LD50 dan is alcohol zeker schadelijker dan suiker.
Bedankt voor de duidelijke info :)

Reageer